نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مهندسی فرهنگی باید در کشور جدی گرفته شود تا از این طریق بتوانیم مانع نفوذ فرهنگی در کشور شویم، گفت: ولی متأسفانه در چندسال گذشته به مسئله فرهنگ توجه نشده و نوجوان ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در جشنواره و نمایشگاه اسوه بسیج استان گیلان در کانون جوانان بسیج رشت، با بیان اینکه پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند، اظهار کرد: ۹۰ درصد رزمندگان دوران دفاع مقدس از بچه های مساجد بودند که غالبا با معارف قرآنی در انس بودند.

وی با اشاره به ظرفیت بالقوه پایگاه های مقاومت بسیج در سطح کشور و استان گیلان گفت: پایگاه ها ظرفیت بسیار خوبی در سطح استان گیلان و کشور دارند که می توانند محصولات تولیدی خود را به منصه ظهور بگذارند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ارائه تسهیلات از طریق تبصره ۱۶ به منظور عرصه محصولات تولیدی خود به بازار بیان کرد: در تبصره ۱۶ تسهیلات خوبی وجود دارد لذا مسؤولان پایگاه و سرپرستان خانوارها می توانند محصولات تولیدی خود را در بازارچه های تعیین شده در گیلان عرضه کرده و به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان کمک کنند. 

عباسی با بیان اینکه اقتصاد کشاورز محور در استان گیلان در حال فعال شدن است، افزود: اقتصاد کشاورزی در این استان در حال فعال شدن است تا به صورت زنجیره وار، محصولات کشاورزی تولید شده در گیلان به مردم و دیگر استان های کشور عرضه شود. 

وی از امضای تفاهم نامه با چندین شرکت دانش بنیان در حوزه آبزی پروری خبر داد و گفت: در حوزه آبزی پروری فعالیت هایی توسط شرکت های دانش بنیان در حال انجام است به طوری که کشورهای منطفه مشتاق استفاده از دانش جوانان این استان بوده و حتی تفاهم نامه ای هم در این خصوص امضا شده است. 

استاندار گیلان با اشاره به وجود خلاء فرهنگی در کشور تصریح کرد: عده ای در کشور سنگر فرهنگی را ترک کردند لذا باید این سنگرها به مانند مساجد و حافظان قرآن در کشور زیاد شود زیرا عمل به قرآن، نماز، عبادت را به همراه داشته و نماز و عبادت، جامعه را به سمت پیشرفت سوق می دهد. 

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به مسئله دشمن شناسی در آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور بیان کرد: مدارس و دانشگاهیان باید درس دشمن شناسی را به دانش آموزان آموزش دهند زیرا اگر اکنون با اغتشاش در کشور مواجه شدیم یکی از دلائل آن نپرداختن به مسئله دشمن شناسی در آموزش و پرورش و دانشگاه در چندسال گذشته است. 

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان در روز مبارزه با استکبار، بصیرت خود را نشان می دهند، گفت: مهندسی فرهنگی باید در کشور جدی گرفته شود تا از این طریق بتوانیم مانع نفوذ فرهنگی در کشور شویم ولی متأسفانه در چندسال گذشته به مسئله فرهنگ توجه نشده و نوجوان این کشور با آسیب مواجه شدند. 

نماینده عالی دولت در گیلان نقش فرهنگ بسیجی در جامعه را بسیار موثر دانست و افزود: فرهنگ بسیجی باید در کالبد جامعه دمیده شود، زیرا درخت تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور مردم با بصیرت و بسیج آسیب نخواهد دید. 

عباسی ۱۳ آبان ماه را روز مبارزه با استکبار جهانی و نشان دادن بصیرت مردم و دانش آموزان دانست و بیان کرد: فردا دانش آموزان این مرزوبوم با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان، بصیرت و ولایتمداری خود را به استکبار جهانی نشان خواهند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان