در نشستی که به منظور راه اندازی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در گیلان برگزار شد، الزامات قانونی و فرآیندهای اجرایی راه اندازی این صندوق، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز در نشستی با حضور حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسئولان بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و سایرین در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محوریت «ایجاد صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج» برگزار شد.

در این نشست، الزامات قانونی و فرآیندهای اجرایی راه اندازی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار گرفت.

 حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر راه اندازی هرچه سریع تر صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج، اظهار کرد: این صندوق می تواند حامی بیماران مستضعف و کم توان جامعه هدف در درمان بیماری ها باشد.

 وی، بر ضرورت عزم همگانی در راه اندازی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج تأکید کرد و گفت: شناسایی هر چه سریع تر بیماران و تلاش برای جذب اعتبارات، مورد انتظار است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان کوتاهی در راه اندازی و جذب اعتبارات منابع در صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج، کم کاری در حق این بیماران است.

 بالو با اذعان به اینکه هزینه درمان به ویژه بیماران صعب العلاج بسیار سنگین و سخت است، تصریح کرد: باید با تلاش همه جانبه در راه اندازی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در جهت کاهش دغدغه این بیماران شتافت.

 گفتنی است؛ صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج قرار است بسته های خدمتی شامل: دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات مرتبط با بیماری های خاص و صعب العلاج مشتمل بر، خدمات تشخیصی، درمانی، توان بخشی، مراقبت دوره ای و تسکینی، پرستاری و خدمات ارتقای سلامت که به تائید مراجع ذیصلاح رسیده باشد را به ذینفعان ارائه کند.

 انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان