سیدعلی اصغریان Ali Asgharian ، مهندس خوب کشورمان موفق شد با یک اختراع منحصربفرد ، مدال نقره مسابقات اختراعات کاتوویتس لهستان 2022 را از آن خود کند .

مدال نقره مسابقات کاتوویتس لهستان 2022 در دستان سید علی اصغریان

به گزارش لنگر نیوز، سید علی اصغریان Ali Asgharian   مخترع ایرانی موفق به کسب مدال نقره از نمایشگاه بین المللی اختراع و نوآوری INTARG®  2022 کشور لهستان با همکاری سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO و فدراسیون بین المللی انجمن های مخترعان  IFIA و انجمن های مالکیت معنوی اختراع جهانی  WIIPA و همکاری صبورانه شرکت افق پژوهش نیکان ، در 11 تا 12 ماه می 2022 گردید. در این دوره از مسابقات ، بیش از 600 طرح از 27 کشور از سراسر جهان حضور داشتند .

مهندس علی اصغریان Ali Asgharian  متولد سال 1348 ، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق قدرت از دانشگاه آزاد اسلامی ، بواسطه رشته تحصیلی خود و علاقه فراوانی که به مباحث مرتبط با برق داشتند با دیدن کوچکترین مشکلی بدنبال راهکاری مرتبط با تحصیلات خود بودند .

وی در ارتباط با انگیزه خود در ارتباط با خلق این اختراع می گوید : " از آنجا که بنده تا سن بیست سالگی در شهر سردسیر اردبیل ساکن بودم و 9ماه از 12 ماه سال ،  در منازل بخاری روشن می باشد و معایب موجود در بخاری های گازی در بازار مانند گرمای بسیار زیاد در اطراف و بدنه بخاری خطر گاز گرفتگی و نشتی گاز ، خطر بدنه بخاری برای بچه های کوچک و گرمای ناپایدار آن  و مصرف زیاد گاز ، نحوه گرمایش مکان در این بخاری و تبادل گرما در اثر جریان همرفتی که انجام می شود.

لذا نحوه گرمایش اتاق مهمترین چالش من بود برای همین دنبال ایده ای بودم که بتواند معایب ذکر شده را برطرف کند و علائم حیاتی که بسیار مهم است کنترل نماید مصرف گاز کمتری داشته باشد ، مکان را سریعتر گرم نماید و از اکسیژن اتاق استفاده نکند  وگرمای پایدار داشته باشد در طراحی بخاری کم مصرف گازی همه موارد ذکر شده و همچنین تصفیه هوای اتاق و دمای بسیار پایین بدنه بخاری منظور گردیده است .

البته ایده بخاری گازی کم مصرف مدت ها در فکر من بود و در ارتباط با آن مطالعه می کردم تلاش بسیار و تمرکز فراوان روی چالش ، ایده را به نتیجه رساند و قابلیت تجاری سازی را نیز فراهم کرد  ."

سید علی اصغریان Ali Asgharian   همچنین اذعان کرد : " من به لطف الهی بدنبال تولید این محصول باارزش می باشم و توسعه آن در آینده میتواند بعنوان بخاری زمینی و سالنی ، سولار و .. به بازار ارائه شود .همچنین با سرمایه شخصی خود طرح اولیه آن طراحی و نمونه سازی شده است و دراین راستا بدنبال سرمایه گذار هستم جهت تولید انبوه و ارسال به بازار. "

و در آخر ایشان به سایر مخترعین با استعداد کشور توصیه کردند :"  از هر گونه ایده ای که به ذهنتان خطور میکند بسادگی عبور نکنید با اندکی تمرکز و تحقیق میتوانید آن ایده را به تولید یک محصول و ثبت برند منحصر به خودتان برسانید . "

در ضمن شایان ذکر است که آقای سید علی اصغریان Ali Asgharian  پیش ازین موفق شده بود با همین اختراع مدال نقره مسابقات اختراعات ویژه اعضای فدراسیون بین المللی مخترعین سوییس 2022 را نیز از آن خود کند .

با آرزوی موفقیت روزافزون برای این مخترع پرتلاش کشورمان ....

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان