رشت- استاندار گیلان با اشاره به ذخیره کافی کالاهای اساسی در انبارهای استان گفت: باید نظارت و پایش مستمری از زنجیره تولید تا مصرف انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک بازار گیلان بر ضرورت رصد و پایش مستمر بازار تأکید کرد و گفت: باید بر اجرای درست زنجیره تولید تا مصرف نظارت دقیق شود.

وی با بیان اینکه مقادیر فراوانی کالای اساسی در انبارها ذخیره شده است، افزود: به اندازه کافی از کالاهای اساسی و مورد نیاز شهروندان ذخیره داریم.

استاندار گیلان تداوم بازرسی ها را زمینه ساز کاهش بروز تخلف عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم به ایجاد رفاه، رفع مشکلات معیشتی و سلامت مردم توجه بسیاری دارد.

وی خواستار برخورد قانونی و قاطع با اخلالگران بازار شد و اظهار کرد: عرضه کالا کافی و مورد نیاز با برنامه ریزی درست و مدیریت در سطح استان گیلان در دستور کار قرار دارد و اجازه نمی دهیم عده ای سودجو زمینه اختلال در بازار را فراهم کنند.

عباسی با تأکید بر اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی بالاتر از نرخ مصوب برای کالاهای اساسی قابل قبول نیست، ادامه داد: متولیان امر زنجیره تولید تا مصرف کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در گیلان را بررسی کنند تا در حق مصرف کنندگان اجحاف نشود.

وی همچنین به سهمیه آرد به ویژه در مناطق دور دست و صعب العبور استان گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: با توجه به فصل سرد سال نیاز است که فرمانداران اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه تعطیلی خود سرانه تعدادی از نانوایی ها پسندیده نیست، ادامه داد: باید نظارت کافی و برنامه ریزی در شیفت فعالیت نانوایی ها در مناطق مختلف انجام شود تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان