در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر رشت با رئیس بنیاد نخبگان گیلان به بهره مندی از ظرفیت نخبگان گیلان با هدف رفع مشکلات حوزه مدیریت شهری تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در دیدار با رئیس بنیاد نخبگان گیلان در ساختمان شورای رشت با اشاره به اینکه نخبگان سرمایه های خدادادی هر کشوری هستند، اظهار کرد: بسیاری از پیشرفت های فعلی کشور را مدیون تلاش های نخبگان هستیم و باید این افراد را در نهایت تکریم و فراهم کردن نیازهایشان در راستای تحقق دستاوردهای بهتر، پذیرا باشیم. 

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شهر رشت و استان گیلان از این سرمایه های خدادادی همواره برخوردار بوده است، افزود: چهره های پرافتخاری همچون پرفسور سمیعی و غیره از جمله این سرمایه های خدادادی و مایه فخر و مباهات همه ما هستند. 

وی با تاکید به اینکه عرق به میهن و خدمت به هم میهنان در وجود نخبگان نیز مایه غرور است، تصریح کرد: متاسفانه اخیرا در حادثه شاهچراغ شاهد به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان بودیم که یکی از این شهدای گرانقدر، نخبه ای از دانش آموختگان خارج از کشور بود، اما به واسطه عرقی که به میهنش و برای خدمت به هم میهنانش علیرغم پیشنهادهای خوبی که داشت به کشور بازگشته بود. 

کارگرنیا با اشاره به اینکه شورای رشت حامی نخبگان است، بیان کرد: در همین راستا و به مناسبت روز دانش آموز روز گذشته نیز هفت نفر از نخبگان دانش آموزی یکی از دبیرستان های استعدادهای درخشان رشت به عنوان مشاورین حوزه دانش آموزی کمیسیون های تخصصی شورای رشت انتخاب شدند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بهره مندی از ظرفیت نخبگان به منظور رفع مشکلات شهری مورد تاکید شورای رشت است،  گفت: یقینا چنانچه پشتوانه پروژه ای، نخبگان جامعه باشند امکان آزمون و خطا نیز بسیار کاهش پیدا می کند و بهترین نتایج محقق می شود و در این راستا به زودی طی دیداری در مکان بنیاد نخبگان گیلان از چگونگی بهره مندی از ظرفیت بیشتر این عزیزان نیز گفت وگو خواهیم کرد. 

عضویت نخبگان رشت در بنیاد نخبگان گیلان
رئیس بنیاد نخبگان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه همراهی مدیریت شهری با این بنیاد انگیزش بیشتری در بین نخبگان ایجاد می کند، اظهار کرد: برخی از این نخبگان در سطوح ملی مطرح هستند اما متاسفانه در شهر زادگاهشان ناشناس هستند.

فرهاد شیرینی با بیان اینکه به منظور معرفی چهره های مطرح در این حوزه، نیازمند همراهی حوزه مدیریت شهری هستیم، افزود: نامگذاری کوچه ها و خیابان های شهر، برگزاری یادمان ها و غیره می تواند در معرفی و ماندگار شدن نام این سرمایه های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

وی به عضویت نخبگان رشت در بنیاد نخبگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از نخبگان درحوزه های مختلف عضو بنیاد نخبگان گیلان هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان