هواشناسی از بارش بیش از 96 میلی متری باران در شهرستان املش خبر داده و اعلام کرده فعالیت سامانه کنونی همچنان در استان گیلان فعال و شرایط بارندگی و کاهش دما در استان فعلاً ادامه دارد و حتی شرایط را برای بارش ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، همای استان گیلان طی شبانه روز گذشته اغلب بارانی بوده و مردم استان شاهد نزولات جوی در سرتاسر آن بوده اند.

هواشناسی هوای گیلان را برای امروز با بارندگی و همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی کرده بود. هوای استان طی اطلاعیه هشداری سطح نارنجی این سازمان بین پنج تا ۱۲ درجه سلسیوس احتمال کاهش داشت.

در پی هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه سرد و بارشی در گیلان، جلسه اضطراری کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در راستای ایجاد هماهنگی و آمادگی لازم جهت مقابله با بحران احتمالی وقوع سیلاب ناشی از بارندگی ها طی روز گذشته تا سه شنبه هفته جاری در شرکت آب منطقه ای گیلان تشکیل شد.

آن طور که دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گزارش کرد از شروع بارش ها تا نیمه شب گذشته در شهرستان املش بیش از ۸۲ میلی متر باران باریده است.

بنابر گزارش دفتر مطالعات منابع آب گیلان، طی ۲۴ ساعته گذشته منتهی به صبح امروز نیز، سنگر با ۵۵ میلی متر، شلمان لنگرود با ۵۴ میلی متر و رضوانشهر با حدود ۴۰ میلی متر بیشترین میزان بارش ها را به خود اختصاص داده اند.

این دفتر همچنین در گزارش های خود ذکر کرده که بیشترین بارش ۲۴ ساعته گذشته منتهی به صبح امروز نیز مربوط به شرق و مرکز و سپس فومنات و غرب استان، میانگین بارش استان در طی این مدت حدود ۲۱.۵ میلی متر در بین ایستگاه های وزارت نیرو بوده است.

به طورکلی دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان در گزارشی، میزان بارش های باران از آغاز فعالیت سامانه بارشی اخیر را مربوط به شهرستان املش با بیش از ۹۶ میلی متر، چابکسر با ۷۹ میلی متر و رضوانشهر با حدود ۷۰ میلی متر باران دانسته است.

به گفته وی، فعالیت سامانه کنونی همچنان در استان گیلان فعال و شرایط بارندگی و کاهش دما در استان فعلاً ادامه دارد و حتی شرایط را برای بارش برف در ارتفاعات فراهم است.

هواشناسی همچنین از کاهش ناپایداری ها و افزایش دما از روز سه شنبه تا پایان هفته خبر داده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان