رشت- فرماندار رشت با اشاره به ظرفیت های فراوان استان گیلان در حوزه گردشگری گفت: باید بسترهای مناسب برای فعالیت سرمایه گذاران در این حوزه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری رونمایی از پوستر اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان برگزاری چنین نمایشگاه ها و همایش هایی را برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری به ویژه در حوزه گردشگری با اهمیت عنوان کرد.

وی با اشاره به فراوانی و پراکندگی ظرفیت های گردشگری گیلان افزود: این ظرفیت زمینه ای مناسب برای تحقق اهدافی مانند تقویت سبد درآمدی خانوار و افزایش اشتغالزایی است.

فرماندار رشت گفت: در این زمینه باید به گردشگری شهری در کنار سایر بسترهای موجود توجه ویژه ای شود.

وی افزود: ارائه فرصت های سرمایه گذاری ذیل سرفصل های مشخص مانند گردشگری شهری، گردشگری روستایی، گردشگری دریا محور، گردشگری تاریخی و گردشگری فرهنگی در آسانی تصمیم گیری و انتخاب بستر مناسب فعالیت سرمایه گذاران، تأثیر بسزایی دارد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه زمانی امکان موفقیت در برنامه ها و بهره مندی از نتایج مثبت توسعه صنعت گردشگری وجود دارد که تمایل به اسکان و ماندگاری گردشگران افزایش یابد، گفت: با توسعه اماکن و زیرساخت های اسکان مسافران، امکان بهره مندی بیشتر از فواید اقتصادی ورود گردشگران در تمام ایام سال، فراهم می شود.

وی با اشاره به ورود بیش از ۵۲ میلیون مسافر در شش ماهه نخست امسال به استان، بیشترین اقامت گردشگران را در شهرستان رشت اعلام و اضافه کرد: ساماندهی و نظارت بر فعالیت مسافر کاشانه ها در کنار ارتقای خدمات این مراکز می توانند نقش مهمی در تمایل به ماندگاری مسافران در مناطق مختلف ایجاد کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان