سرپرست فدراسیون سوارکاری با اشاره به مرکز علمی کاربردی سوارکاری گفت: توسط فدراسیون سوارکاری مرکز علمی کاربردی در رشته سوارکاری به صورت انحصاری در حال فعالیت است که در ترم اخیر نیز ۵۰۰ دانشجو در رشته های ...

محمود حیدری امشب در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به جایگاه پرش با اسب اظهار کرد: ایران بین کشورهای منطقه به خصوص در رشته پرش با اسب جایگاه ویژه ای دارد و در این رشته سوارکاران زبده ای داریم که اسب های مناسبی نیز در این رشته همراه سوارکاران حضور می یابد و به نوعی قطب برتر در بین کشورهای منطقه هستیم.

 

وی با اشاره به نتایج سال های گذشته ورزش پرش با اسب افزود :طی سال های ۹۱ و ۹۲ نیز با هماهنگی که با دامپزشکی انجام شد این امر محقق شد و نتایج خوبی توسط ورزشکاران ما کسب شد و اینک نیز اگر در بازی های آسیایی این امکان فراهم شود به طور حتم نتایج بهتری حاصل می شود.

سرپرست فدراسیون سوارکاری با اشاره به رشته های مختلف این رشته ورزشی گفت: پرش با اسب، درساژ، استقامت و هنرهای رزمی با اسب در این فدراسیون فعالیت دارند و هر ساله مسابقات مختلفی در این رشته ها برگزار می شود، ضمن اینکه جشنواره زیبایی نژادهای مختلف اسب ها نیز از دیگر محورهای کاری فدراسیون سوارکاری است که در طول سال به خصوص در نژاد اسب های عرب و ترکمن برپا می شود.

حیدری با اشاره به اهمیت رشته سوارکاری بیان کرد: فدراسیون سوارکاری از جمله مجموعه های چند رشته ای است که با توجه به اهمیت و گسترش رشته های مربوط به سوارکاری در طول سال، برنامه های مختلفی تنظیم و به اجرا می گذارد و یکی از مهمترین آنها مسابقات کورس اسب دوانی است که در چند استان کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به کورس سوارکاری گفت: کورس سوارکاری از جمعه جاری نیز با حضور اسب های ترکمن و دوخون در گنبد آغاز می شود و علاقمندان به رشته سوارکاری از این مسابقات استقبال بسیار خوبی دارند.

جشنواره اسب عرب در یزد 

سرپرست فدراسیون سوارکاری از برگزاری جشنواره اسب عرب در یزد خبر داد و افزود: این جشنواره از روز ۲۵ آبان ماه جاری به مدت چهار روز در استان یزد برپا خواهد شد و رقابت های کورس اسب عرب نیز در یزد در حال انجام است که تا کنون سه هفته آن طی شده و در مجموع این رقابت ها به مدت هشت هفته ادامه خواهد یافت.

حیدری با اشاره به سرمایه گذاری در پروش اسب تصریح کرد: استان یزد سرمایه گذاری بسیار مناسبی در نژاد اسب عرب انجام داده و در این حوزه حرف نخست را در کشور می زند و هم اینک ۶ هزار و ۵۰۰ راس اسب عرب در این استان وجود دارد که باشگاه های خصوصی متعدد و مرکز تولید اسب نیز در این استان فعالیت مناسبی دارند.

سرپرست فدراسیون سوارکاری با اشاره به استان هایی که کورس برنامه ریزی شده دارند، گفت: رقابت های سوارکاری کورس اسب عرب در خوزستان هم برگزار می شود که با این وجود در طول سال مسابقات سوارکاری رشته کورس به صورت سازمان یافته در سه استان گلستان، یزد و خوزستان انجام می شود.

وی به برپایی جام پرش با اسب اشاره کرد و افزود: تا حدود ۲۰ روز آینده با همکاری بخش خصوصی یک دوره مسابقه پرش با اسب در رده های سنی مختلف با عنوان جام پرش با اسب در تهران برگزار می شود که قرار است رده های سنی نوجوانان و جوانان نیز در این دوره از رقابت ها حضور یابند.

آموزش پایه اصلی ارتقای ورزش است

حیدری در بخش دیگری از این گفت وگو آموزش را بسیار مهم شمرد و بیان کرد: بحث آموزش را به طور جدی در فدراسیون دنبال می کنیم زیرا یکی از پایه های اصلی ارتقا و پیشرفت هر رشته ورزشی محسوب می شود و به همین دلیل مربیان ما در رشته های مختلف سوارکاری باید از دانش فنی روز برخوردار باشند.

وی با اشاره به وضعیت و شرایط آب و هوایی کشور گفت: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال به دلیل شرایط آب و هوا و بارندگی زیاد، مسابقات کمتری برگزار می شود، ما بحث آموزش را به طور جدی دنبال می کنیم تا مربیان و سوارکاران با بروزترین مسایل فنی ملی و بین المللی آشنا شوند.

سرپرست فدراسیون سوارکاری، مربیان ایرانی را بسیار زبده دانست و افزود: برای مربیگری نیاز چندانی به حضور مربیان خارجی نداریم چون مربیان خوب و زبده ای در ایران حضور دارند و علاوه بر داشتن داور بین المللی در زمینه طراح مسیر و پارکوچینی نیز از نیروهای فنی و بنامی برخوردار هستیم که در رقابت های مختلف بین المللی حضور می یابند.

فعالیت مرکز علمی کاربردی رشته سوارکاری

حیدری با اشاره به مرکز علمی کاربردی سوارکاری تصریح کرد: توسط فدراسیون سوارکاری مرکز علمی کاربردی در رشته سوارکاری به صورت انحصاری در حال فعالیت است که در ترم اخیر نیز ۵۰۰ دانشجو در رشته های مختلف سوارکاری و مدیریت ورزشی ثبت نام کردند.

وی خروجی این مرکز علمی را برای فدراسیون سوارکاری مفید دانست و گفت: این مرکز برای مدیریت ورزشی نیز بسیار حائز اهمیت و مطلوب است چون علاوه بر حضور دانشجویان در رشته های سوارکاری در رشته مدیریت ورزشی نیز دانشجویان در این مرکز علمی حضور دارند.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان