بانوی کارآفرین گیلانی با تلاش و همت خود موفق شد با جادوی آب و خاک و آتش، سفره ای رنگین را پهن کند که علاوه بر خود چند نفر دیگر نیز بر سر این سفره زیبا و رنگارنگ دور هم نشینند و روزی بخورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه سرا، ساریه پورصالح: گیلان استان باران های نقره ای را سرتاسرش را که نگاه کنیم، مملو است از هنرمندانی که گاهی گمنام و گاهی پرآوازه، مشغول ساخت و تولید محصولات هنری هستند. حالا به نظر می رسد که نسل جدید هم وارد کار شده و خوب آموخته که از میراث های هنری شهرش به خوبی استفاده کند و هنر جدیدی را به مخاطبان برساند. 

کارگاه سفال و سرامیک تنها مدت چندماه است کارش را آغاز کرده، اما در همین مدت کم توانسته مشتریان بسیاری را به سمت خود بکشاند.

مائده موسی زاده خالق سفال سرامیک می گوید که از بچگی به طراحی و نقاشی علاقه داشته، اما خیلی حرفه ای به آن نگاه نمی کرد تا اینکه در بزرگسالی سراغ سفال رفت و طرح و نقش هایی را که در ذهن داشته، در قالب های سفال و سرامیک به رشته هنر و منبع درآمد سمت و سیاق داده است.

وقتی مائده از سختی های کار خود در طی هفت سال آموزش و مهارت مستمر میگوید: بی شک یک بانو وقتی بخواهد خواستن را توانستن معنا کند در افق چشم اندازهای اقتصادی که برایش سال های متمادی روز از شب نشناخته و دل در گرو توسعه هنرش برای جامعه بانوان علاقه مند شهر و روستا برنامه ریزی کرده تا امروز توانسته آرام آرام با خاک و آب و دمای کوره، دست ساخته ای سازد که نگاه کردن به آن روح نواز است و تولیدش اقتصاد شهر و روستا را در قالب کارگاه خانکی و کوچک رونق می بخشد. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان