رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برای احیا و به زراعی باغات چای هم تسهیلات سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است گفت: در این قسمت به ازای هر هکتار تا ۳۵۰ میلیون ریال با بازپرداخت چهارساله و نرخ سود چهار ...

حبیب جهانساز امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به پایان برداشت چای اظهار کرد: پایان برداشت و مهلت خرید تضمینی برگ سبز چای، فرآیند نام نویسی برای دریافت تسهیلات به زراعی باغات چای آغاز شده است. 

وی با بیان اینکه امسال موعد خرید برگ سبز چای، ۱۰ روز تمدید شد، گفت: تا پایان دهم آبان ماه امسال، بالغ بر ۱۱۶ هزار و ۳۱۶ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد. 

رئیس سازمان چای کشور درباره نوع برگ سبز خریداری شده بیان کرد: ۵۹ درصد از برگ سبز خریداری شده از چایکاران درجه یک و ۴۹ونیم درصد هم برگ سبز درجه ۲ بوده است. 

جهانساز در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه مقدار از مطالبات چایکاران پرداخت شده است، افزود: کل ارزش برگ سبز خریداری شده امسال ۹۴۹ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۸۶ درصد یعنی ۷۷۶ میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده است. 

وی از پرداخت بخشی دیگر از مطالبات چایکاران در تاریخ ۱۷ آبان خبر داد و گفت: امسال سرمایه در گردش خوبی را برای چایکاران در نظر گرفتیم و به ازای هر هکتار، چهار میلیون تومان به آنان تسهیلات پرداخت می کنیم. 

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برای احیا و به زراعی باغات چای هم تسهیلات سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است افزود: در این قسمت به ازای هر هکتار تا ۳۵۰ میلیون ریال با بازپرداخت چهارساله و نرخ سود چهار درصد قابل پرداخت است. 

جهانساز با تاکید بر اینکه کشاورزان چایکار برای دریافت این تسهیلات می توانند به ادارات چای مراجعه کنند، تصریح کرد: برای دریافت این تسهیلات چایکاران تا پایان اسفند ماه سال جاری مهلت دارند به ادارات چای مراجعه کنند اما توصیه می کنیم برای تسهیلات به زراعی و احیا باغات چای تا قبل از اسفند ماه حتما مراجعه کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان