رشت- معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: امسال ۳۸ هزار فرصت شغلی توسط شرکت های دانش بنیان با بودجه حداقلی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خیر الدین پیش از ظهر چهارشنبه در دومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران در تالار مرکزی رشت بیان کرد: پارک های علم و فناوری در دنیای فعلی اهمیت و جایگاه ویژه ای در اقتصاد و ارتقا سطح علمی کشورها دارند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با تاکید بر شناسایی موانع پیش روی پژوهشگران گفت: این موانع باید رفع شوند تا مسیر پیوند علم و صنعت هموارتر شود.

وی با اشاره به تجاری سازی پژوهش و فناوری تصریح کرد: بحث تجاری سازی از مواردی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و با یک برنامه ریزی مدون و دقیق اجرایی شود.

خیرالدین با بیان اینکه باید به سنخیت فعالیت شرکت های دانش بنیان با بازار کار و شرایط اقتصادی توجه شود، عنوان کرد: عدم توجه به این مورد موجب افزایش بیکاری شرکت های دانش بنیان در سال های آینده خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با تاکید بر توجه به بحث تجاری حوزه فناوری گفت: باید به بازار کار و اشتغال و بعد تجاری فعالیت های فناوری و نوآوری نیز توجه شود.

وی با اشاره به شناخت درست مسیر تجاری سازی ایده های نوآورانه و فناوری بیان کرد: ضعف مدیریتی، عدم شناخت اکوسیستم نو آوری، نداشتن طرح کسب و کار و نقشه راه مناسب از موانع پیش رو است.

خیرالدین ادامه داد: عدم وجود استانداردهای پشتیبان محصولات نوآوری و فناوری، نبود بازار تقاضا و عدم استقبال اساتید از این حوزه از دیگر چالش ها است.

وی افزود: گسترش مبادلات بین المللی، مداخله مؤثر در نظام قانون گذاری، تقویت تیم سازی و استفاده از ظرفیت کارگزاری های تخصصی در ارائه خدمات تجاری سازی از عوامل مؤثر بر تجاری سازی مراکز فناوری و نوآوری است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به فعالیت ۵۱ پارک و ۲ هزار و ۸۰۰ شرکت در کشور گفت: این مراکز در حال گسترش است.

وی با اشاره به فرصت های شغلی ایجاد شده توسط شرکت های دانش بنیان کشور تصریح کرد: ۳۸ هزار شغل توسط این مراکز امسال در کشور با بودجه پایین ایجاد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان