رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گیلان با اشاره به سازش ۵۰ درصدی پرونده های مربوط به بحث اجاره بهای مسکن در گیلان گفت: به طور میانگین یک سوم از پرونده های شورای حل اختلاف در استان به سازش ختم شده و مابقی ...

به  گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرمحمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای حل اختللاف به طور ویژه در دو بخش فعالیت خود را انجام می دهد، اظهار کرد: بر اساس قانون پرونده های دعاوی تا سقف ۲۰ میلیون تومان، موارد مربوط به اجاره بها، نفقه، جهیزیه، وراثت و پرونده های کیفری که جزای نقدی آنها تا یک میلیون تومان است در شورای حل اختلاف رسیدگی می شود.

وی با اشاره به معضل افزایش اجاره بها و تخلیه منازل در استان گیلان گفت: بخش اعظمی از پرونده های ارسال شده به شورای حل اختلاف به ویژه پس از دوران کرونا مربوط به جنگ اقتصادی و گرانی و در بخش های مختلف بود مربوط به اجاره بها و حکم تخلیه و تعدیل اجاره است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گیلان یکی از اهداف این شورا را سازش پرونده ها دانست و بیان کرد:  تمام تلاش شورای حل اختلاف این است تا پرونده ها به سازش منجر شود و شعب ویژه مصالحه نیز برای این منظور تشکیل شده تا از مالکان برای مستأجران فرصت لازم را بگیریم.

میرمحمدی با اشاره به سازش  ۵۰ درصدی پرونده های مربوط به بحث اجاره بهای مسکن در استان گیلان تصریح کرد: به طور میانگین یک سوم از پرونده های شورای حل اختلاف در استان به سازش ختم شده و مابقی نیز به دادگاه ارجاع می شود که سپس در همان جا به آن رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه امضای اسناد حقوقی در صورت ارجاع به داور قابلیت رسیدگی دارد، افزود: از مردم درخواست دارم  در امضای مبایعه نامه توجهات ویژه را لحاظ کنند زیرا در امضای این اسناد حقوقی  اگر به داور ارجاع شود رأی آن قابلیت اجرایی شدن دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان