صادرات ۲۰ هزار تُن کیوی از گیلان

۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۲:۵۷ چاپ کد خبر: 179244
به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از ابتدای فصل برداشت کیوی تاکنون ۲۰ هزار تُن کیوی از گمرکات گیلان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید علی موسوی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات و ارزآوری کیوی برای گیلانی ها اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تا کنون ۲۰ هزار تن کیوی تولید شده در گیلان به ارزش تقریبی ۳۲۰ میلیارد تومان از گمرکات گیلان صادر شد.

وی با اشاره به صادرات این محصول به کشورهای همسایه گفت: این مقدار کیوی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر اینکه باغداران گیلانی برای صادرات محصول خود حتماََ باید در سامانه سبک و سماک ثبت نام کنند، افزود: برای شناسنامه دار کردن و بررسی سلامت باغ ها و دریافت مجوزهای لازم برای صادرات محصول، ثبت نام در این سامانه الزامی است.

موسوی با اشاره به رتبه چهارم گیلان از لحاظ تولید در جهان بیان کرد: با سطح زیر کشت هفت هزار هکتار پیش بینی می شود باغداران گیلانی امسال ۲۰۰ هزار تن با ارزش اقتصادی ۲۶ هزار میلیارد ریال کیوی برداشت کنند.

به گزارش فارس، استان گیلان با داشتن مرزهای زمینی، دریایی، ریلی و هوایی با خارج از کشور از موقعیت ممتازی برای تجارت خارجی برخوردار است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان