رشت- فرماندار رشت از تخصیص اعتبار سه میلیارد تومانی برای تجهیز، تغییر و احداث کتابخانه های عمومی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت با اشاره به در پیش بودن ۲۴ آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و لزوم توجه بیشتر به مقوله مطالعه و تلاش برای فراگیر شدن فرهنگ کتابخوانی در این ایام اظهار داشت: فاصله گرفتن جامعه از کتاب سبب بروز برخی ناهنجاری های در جامعه شده است.

امام پناهی با بیان اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی می تواند سهمی قابل توجهی از جهاد تبیین در نبرد ادراکی علیه دشمن را داشته باشد، گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان دستگاهی فرهنگ ساز نقش مهمی در هدایت درست افکار، انتقال فرهنگ و هنجارهای پسندیده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه کتابخوان و اندیشه ورز ایران اسلامی مانند سدی محکم در برابر مطامع استکبار عمل می کنند.

فرماندار رشت با اشاره به لطمات آموزشی و فرهنگی ناشی از تعطیلی ناخواسته آموزش های حضوری در دوران شدت همه گیری ویروس کرونا اظهار داشت: با فروکش کردن شدت همه گیری، فرصت مناسبی برای جبران عقب ماندگی ها و تکمیل مراحل دانش اندوزی دانش آموزان و دانشجویان به وجود آمده که باید به بهترین نحو از آن بهره برد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی منحصر به سن خاصی نبوده و تشویق کودکان به کتابخوانی پیش نیاز شکل گیری چارچوب فکری آینده سازان کشور است، افزود: کودکان دیروز که با کتاب مأنوس بوده اند امروز با تکیه به شعار «ما می توانیم»، موجبات خودکفایی کشور در تهیه و تولید واکسن کرونا و کنترل شدت همه گیری را به وجود آوردند.

وی به افزایش قابل توجه بودجه اختصاص یافته به موضوع تعمیر، تجهیز و احداث کتابخانه های عمومی در مصوبات کمیته برنامه ریزی امسال شهرستان نسبت به سال گذشته اشاره و از تخصیص بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع خبر داد و گفت: با توجه به قرارگیری کتابخانه امام رضا (ع) در نقطه ای پرتراکم از شهر رشت، ضروری است تا ترمیم و نوسازی این مکان در اولویت کاری متولیان قرار گیرد.

فرماندار رشت با اشاره به اثر مثبت بهره برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت در افزایش سرانه مطالعاتی شهرستان ادامه داد: تحقق سهم نیم درصد شهرداری ها، در واقع سرمایه گذاری مدیریت شهری برای ساختن آینده شهرها بوده و نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان