به گفته مدیر کل جهاد کشاورزی گیلان، اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۷ پروژه در بخش کشاورزی از محل سفر رئیس جمهور به گیلان، سندی بر توجه و برنامه ریزی و حمایت دولت سیزدهم از حوزه کشاورزی این استان ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۸۵ محصول کشاورزی کشت شده در گیلان، ۲۳ محصول آن از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: هر چند مهمترین زراعت مردم گیلان محصول برنج است، اما گیلان در حوزه کاشت کیوی، زیتون، چای، ماهیان خاویاری، زراعت چوب، گیاهان دارویی و غیره نیز در رتبه های اول تا سوم کشور قرار دارد. 

وی اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۷ پروژه در بخش کشاورزی از محل سفر رئیس جمهور به گیلان را سندی بر توجه و برنامه ریزی و حمایت دولت سیزدهم از حوزه کشاورزی این استان دانست و اظهار امیدواری کرد با تخصیص این اعتبارات، پروژه های معطل مانده بخش کشاورزی در گیلان احیا خواهند شد. 

مدیر کل جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ارتقای گیلان به رتبه سوم صنعت طیور در کشور، ضریب تبدیل مرغ گوشتی در این استان را ۱.۷ اعلام کرد که در حال نزدیک شدن به استانداردهای کشورهای اروپایی (ضریب تبدیل ۱.۵) می باشد. 

محمدی با اعلام اینکه کشاورزان گیلانی برنج مورد نیاز ۲۰ میلیون ایرانی را تامین می کنند، تجهیز و یکپارچه سازی اراضی، تجهیز کشاورزان به ماشین آلات مدرن جهت کشت و برداشت برنج و حفظ کاربری اراضی کشاورزی را از جمله اقدامات و برنامه های جهاد کشاورزی در راستای حمایت و تقویت این حوزه عنوان کرد. 

وی با اشاره به اینکه از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی زیر کشت برنج، ۱۷۵هزار هکتار نشاء مکانیزه شد، بیان کرد: ۱۸۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان بصورت مکانیزه برداشت شدند و ۲۰۳ هزار هکتار از اراضی نیز طرح یکپارچه سازی اراضی اجرا شده است. 

مدیر کل جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان قطب تولید کیوی در کشور است و امسال ۲۰ هزار تن صادرات داشته ایم، برخی از مشکلات پیش آمده برای کیوی کاران و کاهش قیمت این محصول را ناشی بروز برخی مشکلات در کشور های بازار هدف دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه به پیگیری ها و رایزنی های وزرات جهاد کشاورزی و مسؤولین کشور با فراهم کردن بازارهای جدید شاهد رفع مشکلات این حوزه باشیم. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان