رودسر- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: دشمن به دنبال دور کردن نوجوانان و جوانان از مسیر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده عصر پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های رودسر و املش، اظهار کرد: امروز وظیفه همه آحاد در این نظام اسلامی ایجاد امید و آرامش در جامعه، خدمت رسانی مطلوب در همه حوزه ها و خنثی کردن توطئه های دشمنان داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به موفقیت های نظام اسلامی در بخش های مختلف افزود: پیشرفت هایی که نظام با تدابیر رهبر انقلاب و با ظرفیت های مطلوب انسانی و داخلی بدون گره زدن به موضوعات بین المللی حاصل کرده، موجب عصبانیت دشمن شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال دور کردن مردم از اهداف انقلاب است، گفت: وظیفه ما مسئولان خدمتگزاری به مردم با بصیرت است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه از ظرفیت اوقاف در زمینه های مختلف خدمت رسانی جامعه به خوبی استفاده شود، اضافه کرد: نهادینه کردن امور قرآنی، خدمت به امامزادگان و اداره موقوفات از مهم ترین وظایف این سازمان به شمار می رود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای برنامه های قرآنی در رأس فعالیت های سازمان اوقاف قرار دارد، افزود: حرکت رو به جلو، کار برای رضای خدا و حرکت جمعی از جمله مسائلی است که نباید نادیده گرفته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه دشمن از اثرگذاری مساجد و بقاع به خوبی آگاه است، گفت: دشمن به دنبال دور کردن نوجوانان و جوانان از این مسیر بوده و باید در حوزه مدیریت مساجد هنرمندانه عمل کرد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه تغییر مسئولیت ها کار جدیدی نیست و همواره بوده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: مهم ترین مسئله باید کار و تلاش برای مردم و رضای خداوند و تعامل با مردم و مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه و موقوفات تنها متعلق به اوقاف نیست، افزود: باید بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی همگی تلاش کنیم.

نقش مهم مساجد در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی

فرماندار رودسر نیز در این مراسم گفت: در جریان انقلاب اسلامی ایران مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت این جریانات و تحولات انسانی بوده است.

محمد رضا شهاب زاده با اشاره به اینکه مسجد در شکل دهی مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی نقش مهمی را ایفا کرده است، گفت: اگر نگاهی موشکافانه و دقیق به دوران چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی و به خصوص در پایداری و دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشته باشیم در خواهیم یافت که مسجد همواره در رأس این هرم دفاعی قرار داشته است

وی ادامه داد: امروزه نه تنها می توان به نقش خاص مسجد در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی ایران اذعان کرد بلکه آثار و پیامدهای توجه ویژه به این مکان مقدس که از اندیشه های تابناک حضرت امام خمینی (س) و مشی انقلاب اسلامی در دیگر کشورهای اسلامی پدیدار گشته را مشاهده کرد.

در پایان این جلسه از زحمات محمد قاسمپور رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش قدردانی و حامد اسماعیل پور به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان