آستارا- «رضا نعمتی» با حکم مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به عنوان مدیر اداره بندر و دریانوردی آستارا منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یونسی ظهر پنجشنبه در جلسه تکریم و معارفه مدیر بندر و دریانوردی آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هر بندری که زیرساخت های خوب داشته باشد می تواند سهم خوبی را از ترافیک دریایی در بخش های صادرات، واردات و ترانزیت داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بندر آستارا دارای استانداردترین کانال در بین بنادر است، افزود: ایمنی دریایی در بندر آستارا باید ارتقا یابد.

وی جذب ترانزیت دریایی را خواستار شد و تصریح کرد: ظرفیت ها و موقعیت خوبی در بندر آستارا موجود است و شرکت سرمایه گذار باید از این فرصت در راستای درآمدزایی و اشتغال زایی استفاده کند.

یونسی با تاکید بر اینکه شرکت کاوه با سازمان بنادر و دریانوردی گیلان تعامل داشته باشد، گفت: مدیر جدید بندر و دریانوردی آستارا نیز در راستای پیشبرد امور با مسئولین ارتباط تنگاتنگ داشته باشد تا کارها به خوبی پیش رود.

از پتانسیل های بندر آستارا در جهت درآمد و اشتغال جوانان باید بهره برد

امام جمعه آستارا نیز در این جلسه با اشاره به موقعیت و ظرفیت های بندر آستارا گفت: باید از پتانسیل های بندر آستارا در راستای جذب درآمد و اشتغال زایی برای جوانان بهره گیری کرد.

حجت الاسلام محمدجواد باقری افزود: با وجود دوری شهرستان آستارا از مرکز استان و کمبودهای موجود کارهای خوبی در بندر آستارا انجام شده و فعالیت ها و اقدام های جهادی برای رونق بیشتر این بندر باید ادامه داشته باشد.

بندر آستارا یکی از بنادر خوش آتیه و استراتژیک در سطح کشور است

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس در ادامه این جلسه بهره گیری از پتانسیل های دریایی را یکی از مؤلفه های قدرت و پیشرفت در هر کشور دانست و گفت: باید از دریا در راستای پیشرفت اقتصادی بهره بگیریم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت های موجود در دریای خزر افزود: برای رونق اقتصادی باید از ظرفیت های دریای خزر نهایت بهره را ببریم.

وی ادامه داد: بندر آستارا یکی از بنادر خوش آتیه و استراتژیک در سطح کشور است اما از ظرفیت های این بندر به طور شایسته بهره نگرفته ایم و باید با برطرف کردن موانع و مشکلات آن، نهایت بهره را ببریم.

مرحبا با اشاره به نرخ بالای بیکاری در آستارا گفت: با کمک به توسعه بندر آستارا و برطرف کردن مشکلات آن می توان علاوه بر جذب اشتغال برای کشور درآمدزایی کرد.

حل مشکلات با کار جهادی

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا نیز در این جلسه با بیان اینکه عملیات لایروبی بندر آستارا به پایان رسیده است، افزود: کاری که در طول ۱۳ سال انجام نشده بود، در مدت کوتاهی انجام شد و این نشان می دهد با کار جهادی می توان مشکلات و موانع را برطرف کرد.

جمشید مهدوی با اشاره به تلاش های دشمنان در راستای عقب ماندگی کشور و عدم موفقیت دولت اظهار کرد: قطعاً با کار جهادی مسئولان دولت راه را با قدرت ادامه می دهد.

گفتنی است، در پایان این جلسه از زحمات «کیانوش امیری» مدیر سابق بندر و دریانوردی آستارا تجلیل و قدردانی و «رضا نعمتی» به عنوان مدیر جدید بندر و دریانوردی این شهرستان معرفی شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان