سردار شهید حسین عالمی، فرمانده پادگان المهدی چالوس در تاریخ دوم فروردین سال ۱۳۶۱ پس از رشادت های فراوان در عملیات فتح المبین در منطقه رقابیه اهواز به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار شهید حسین عالمی در تاریخ یکم آذر ماه سال ۱۳۴۴ در دهستان بلسبنه بخش کوچصفهان در خانواده روستایی، مؤمن و مذهبی دیده به جهان گشود.

وی در کودکی بسیار مؤدب و متین بود و قبل از بلوغ فرایض دینی را به جا می آورد و در طی دوران تحصیل علاوه بر رفتن به مدرسه و حوزه علمیه نزد مرحوم آیت الله رودباری می رفت و درس طلبگی می خواند.

او در اوقات فراغت خویش ضمن کمک در کار کشاورزی و دامپروری به خانواده به یاری مردم نیازمند و مستضعف و محروم می رفت و در کمک کردن به آنها هیچ موقع دریغ نمی کرد.

شهید عالمی علافه فروانی به یادگیری قرآن داشت و قبل از پیروزی انقلاب با شرکت در کلاس های قرآن خانگی، جهت فراگیری مطالب قرآنی تلاش فراوانی می کرد.

از اوایل دوران کودکی نماز می خواند و روزه می گرفت و نسبت به انجام این گونه عبادت ها هیچگونه کوتاهی را روا نمی دانست،  در روزهایی که هنوز نسیم دلنواز آمدن حضرت امام (ره) درحال وزیدن بود هیچگاه سنگر مسجد و مکتب را ترک نمکرد.

 با شروع تحرکات انقلابی ملت ایران به خیل عاشقان اسلام و قرآن پیوست و با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی ها و پخش اعلامیه و پوستر و نوار تلاش خود را جهت پیروزی انقلاب به کار برد.

وی در آن شرایط خطرناک و خفقان رژیم ستمگر و سفاک شاهنشاهی با اقدامات شجاعانه و بدون ترس روی اکثر دیوارهای شهر شعار مرگ بر شاه و و درود بر خمینی را می نوشت.

با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت این نهاد مقدس در آمد و پس از آغاز جنگ تحمیلی، عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و به عنوان فرمانده پادگان المهدی چالوس مشغول به انجام وظیفه شد.

سرانجام شهید حسین عالمی در تاریخ دوم فروردین سال ۱۳۶۱ پس از رشادت های فراوان در عملیات فتح المبین در منطقه رقابیه اهواز بر اثر موج انفجار به فیض عظیم شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

پیکر پاک و مطهر سردار شهید حسین عالمی پس از تشییع باشکوه مردم شهرستان رشت در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان