نماینده عالی دولت در گیلان از اعطای سند سه هزار واحد روستایی به روستائیان خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته، مقرر شد تا با همکاری بنیاد مستضعفین سند سه هزار واحد روستایی به متقاضیان در استان گیلان ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در نشست مشترک میان اعضای مجمع نمایندگان گیلان و نماینده ولی فقیه در گیلان با رئیس بنیاد مستضعفین کشور با بیان اینکه مشکل راه های دسترسی به کارخانه سیمان با همکاری بنیاد مستضعفان برطرف می شود، اظهار کرد: عصر روز گذشته بازدیدی از کارخانه سیمان دیلمان داشتیم و با بررسی های به عمل آمده مقرر شد با کمک بنیاد مستضعفان کشور، مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل راه دسترسی به کارخانه سیمان دیلمان تعلق گرفته است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای درست طرح نهضت مسکن ملی در استان گیلان گفت: با تلاش های صورت گرفته و با همکاری بنیاد مستضعفان، ۱۰۰ هکتار از اراضی این بنیاد در اختیار نهضت ملی مسکن در گیلان قرار خواهد گرفت. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به احداث ۸۷۰ واحد مسکن محرومین در این استان که در راستای رفع محرومیت زدایی در حال احداث است، بیان کرد: در استان گیلان ۸۷۰ واحد مسکن محرومین توسط بهزیستی و کمیته امداد در حال احداث است و اگر تا دهه فجر به حد مطلوب برسد این تعداد واحد به ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد و در بین شهرستان های مختلف گیلان توزیع می شود. 

به گفته استاندار گیلان، در شهرستان آستانه اشرفیه ۱۳۰ هکتار و در بندرانزلی هم چندین هکتار اراضی برای پرورش ماهیان خاویاری و کاشت توتستان وجود دارد که مقرر شد بنیاد مستضعفین این اراضی را در اختیار دولت قرار دهد. 

وی با بیان اینکه اراضی با مالکیت بنیاد مستضعفین که در اختیار کشاورزان است، باید تعیین تکلیف شود، افزود: با پیگیری های صورت گرفته این اراضی در اسرع وقت تعیین تکلیف شده و با کاهش قیمت و توافق به کشاورزان واگذار می شود. 

استاندار گیلان از اعطای سند سه هزار واحد روستایی به روستائیان خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد تا با همکاری بنیاد مستضعفین سند سه هزار واحد روستایی در استان گیلان به متقاضیان اعطا شود که برای ایجاد آرامش در کشور بسیار مثمر ثمر است. 

عباسی یکی از اهداف دولت در استان گیلان را توسعه سرانه ورزشی دانست و تصریح کرد: مقرر شد دهستان ها برخی اراضی خود را در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دهند تا با احداث زمین های ورزشی و چمن مصنوعی به توسعه سرانه ورزشی در استان گیلان کمک و مناطق روستایی کمک شود. 

وحدت روحیه میان نمایندگان مجلس و دولت در گیلان قابل توجه است
رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این دیدار با قدردانی از وحدت رویه میان مسؤولان در استان گیلان اظهار کرد: در استان گیلان میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت یک هم صدایی و وحدت وجود دارد که نشان دهنده مدیریت جهادی استاندار گیلان است. 

سید پرویز فتاح یکی از اهداف بنیاد مستضعفان را رفع محرومیت زدایی در کشور دانست و گفت: تصمیماتی که در استان گیلان گرفته می شود به نفع مردم است و در همین خصوص و در راستای رفع محرومیت زدایی، یک شهرستان به صورت پایلوت و با نظر استاندار برای رفع محرومیت زدایی انتخاب می شود. 

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه در استان گیلان و در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: در خصوص مسکن محرومین و اجرای درست طرح نهضت ملی تصمیمات بسیار خوبی در استان گیلان اتخاذ شده که در دراز مدت بسیار تاثیر گذار است. 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان مصوبات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور باید به طور دقیق در استان گیلان اجرایی شود، اظهار کرد: از آقای فتاح درخواست دارم ۲ تیم را مامور انجام برنامه ها و مصوبات بنیاد مستضعفان در استان گیلان کنند. 

سید کاظم دلخوش با تاکید بر لزوم اتمام پروژه های مهم در استان گیلان گفت: اگر در هر شهرستان یک پروژه مهم توسط بنیاد مستضعفان تکمیل شود بسیار به حل مشکلات استان کمک می کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان