ضرورت آسیب شناسی حوادث اخیر کشور

۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۳:۲۰ چاپ کد خبر: 179329
رشت- جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه های گیلان برگزار و حاضران بر ضرورت آسیب شناسی حوادث اخیر تأکید و ناامید کردن مردم نسبت به نظام و رهبری را هدف دشمن عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از اساتید دانشگاه استان گیلان پیش از ظهر شنبه در راستای بررسی حوادث اخیر ایجاد شده در کشور با نماینده ولی فقیه در گیلان در مصلای رشت دیدار و گفتگو کردند.

افرادی که اسیر فتنه شدند را مانند فرزندان خود دریابیم

رئیس بسیج اساتید گیلان در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف فراز و فرودهایی را تجربه کرده است، اظهار کرد: تمام این فراز و فرودها می توانست برای هر کشور دیگری جز جمهوری اسلامی غیر قابل جبران باشد اما ملت ایران با تجربه سنگین ۴۳ ساله همه فتنه ها و آشوب ها را به خوبی پشت سر گذاشت.

کیوان میرزایی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی و بسیج اساتید از منظر کاوشگرانه به حوادث نظاره می کند، افزود: بخشی از افراد که اسیر فتنه ها و جنجال های شبکه های معاند شدند از فرزندان ما هستند، نیاز به کمک دارند و جامعه دانشگاهی خود را مکلف می داند فرزند خود را درک کند.

وی بیان کرد: بخشی از این حوادث ناشی از رها کردن فرزندانمان است و بخش دیگر مربوط به نواقص مدیران و کارگزارانی است که تلقی درستی از نظام اسلامی ندارند و اساتید باید این تلقی غلط را اصلاح و در راستای جهاد تبیین رفع شبهه کنند.

خواسته زن ایرانی همان خواسته رهبری است

رئیس پردیس شهید بنت الهدی رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه حوادث اخیر با شعار «زن زندگی آزادی» در راستای تجزیه طلبی اجرا شده است، گفت: زن ایرانی با پیروی از ولی فقیه، فاتح علوم شده و سیر معنوی را نیز فتح می کند و خواسته زن ایرانی، خواسته رهبر و قرآن است.

سعیدی افزود: معرفی شاخصه های هویت زن مسلمان از طریق رسانه ها، برگزاری دوره اندیشه اسلامی در قرآن برای تمام مؤسسات پژوهشی در گیلان، حمایت واقعی مادی و معنوی از زنان نخبه مسلمان، امکان فراهم نمودن گفتگوی سازنده و بیان شبهات از سوی زنان، تصحیح قوانین گزینش معلم و هیئت علمی از جمله پیشنهادات برای حمایت از زنان مسلمان است.

آسیب شناسی دقیق اتفاقات اخیر راهکار برون رفت از بحران است

رئیس دانشگاه دکتر معین رشت آسیب شناسی دقیق اتفاقات اخیر را راهکار برون رفت از بحران دانست و گفت: بخشی از این حوادث ریشه در دشمنی استکبار دارد زیرا آمریکا به دنبال آن است با فشار به جمهوری اسلامی و درگیر کردن آن به مسائل داخلی، نظام را دچار چالش کند.

خیرخواه با بیان اینکه سو مدیریت نیز باعث نارضایتی مردم شده است، بیان کرد: در برخی موارد به علت ناکارآمدی های مدیریتی به عقب برگشته ایم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف دشمن ناامید کردن مردم به نظام و رهبری است، تصریح کرد: مردم مهمترین سرمایه نظام هستند و باید به مطالبات آنها پاسخ درخور داده شود اما ناکارآمدی در بخش های مختلف وجود دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برپایی کرسی های آزاد اندیشی تقویت شود، عنوان کرد: اگر به منویات رهبری در مقام عمل توجه می شد امروز با این حجم نارضایتی در قشر نخبه و علمی مواجه نبودیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان