۶۰ نفر از هنرمندان گیلان در کنار برپایی سه غرفه سوغات محلی گیلان و پنج غرفه هنرهای صنایع دستی در پانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین و اقتصاد استان گلستان حضور فعالانه دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین و اقتصاد در استان گلستان در حال برگزاری است و هنرمندان استان نیز در این رویداد فرهنگی میراث محور، حضور فعالانه دارند.

در کنار هنرنمایی هنرمندان گیلان، غرفه هایی از سوغات محلی، صنایع دستی و هنرهای سنتی استان نیز در جشنواره اقوام ایران زمین استان گیلان به معرض دید عموم گذاشته شده است.

 

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین و اقتصاد به خبرنگار فارس گفته است: ۶۰ نفر از هنرمندان گیلان در این جشنواره هنرنمایی می کنند و در کنار آن سه غرفه سوغات محلی گیلان، پنج غرفه هنرهای صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز در جشنواره حضور دارند.

 

وی در دیداری که در حاشیه این رویداد فرهنگی با اهالی هنر سنتی حاضر در جشنواره اقوام داشت، بیان کرد: هنر موسیقی و هنرهای سنتی گیلان ریشه در تاریخ دارد و حفظ این میراث معنوی و شناسایی این میراث ارزشمند و شناساندن این مواریث فرهنگی به مردم ایران و جهان از اهداف اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، همه مردم استان و مسئولین باید تلاش کنند تا این مواریث فرهنگی مورد شناسایی، معرفی و احیا قرار بگیرد.

به گزارش فارس، پانزدهمین دوره از جشنواره اقوام ایران زمین و اقتصاد در بخش های صنایع دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم گردی، سیاه چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی و بازی های بومی و محلی با حضور هنرمندان استان های مختلف کشور برنامه ریزی شده است.

هنرمندان صنایع دستی ۳۱ استان کشور و همچنین ۲۱ گروه موسیقی سنتی و آیینی از ۹ استان در این جشنواره هنر خود را عرضه می کنند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان