در هفته نهم لیگ برتر والیبال مردان، گیلان میزبان یکی از دیدار های لیگ برتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هفته نهم لیگ برتر والیبال مردان یک شنبه (۲۲ آبان) به میزبانی شهرهای رشت، ارومیه، گرگان، گنبد، تهران، اردکان و سیرجان پیگیری می شود. 

در یکی از دیدارهای جذاب این هفته تیم پیکان تهران در سالن فدراسیون والیبال میزبان شهداب یزد است. این ۲ تیم، فصل گذشته فینال لیگ برتر را برگزار کردند که با قهرمانی شهداب به پایان رسید و دست شاگردان پیمان اکبری در پیکان از مدال طلا کوتاه ماند. این بازی می تواند برای پیکان حکم انتقام دیدار فینال فصل قبل را داشته باشد. 

۲ تیم در حالی به مصاف هم می روند که پیکان با پنج برد، سه باخت و ۱۶ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد و شهداب با پنج برد، سه باخت و ۱۳ امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفته است. نماینده تهران بازی هفته گذشته خود را واگذار کرد در حالی که یزد پیروز از میدان مسابقه بیرون آمد و باید دید که نتیجه مسابقه فردا به نفع کدام تیم رقم می خورد. 

در دیگر دیدار این هفته تیم شهرداری ارومیه به عنوان قعرنشین لیگ میزبان لبنیات هراز آمل است که در صدر جدول رده بندی قرار دارد. شاگردان بهروز عطایی در آمل در هشت هفته گذشته پیروز شده و ۲۳ امتیاز کسب کرده اند، اما در طرف مقابل شهرداری تنها یک برد داشته و هفت بار مغلوب رقبای خود شده است. این تیم اکنون سه امتیازی است. 

تمامی دیدارهای هفته نهم در ساعت ۱۶ آغاز می شود. 

برنامه کامل هفته نهم لیگ به شرح زیر است: 
پاس گرگان - گیتی پسند اصفهان، سالن امام خمینی گرگان
اصغر درفش کاویان (ناظر فنی)، علی اصغر حاجی کاظمی (ناظر داوری)، احمد سرمست (داور اول) و وحید خراسانی (داور دوم) 
شهرداری ارومیه - لبنیات هراز آمل، سالن غدیر ارومیه
مسعود یزدان پناه (ناظر فنی)، اصغر میرزایی (ناظر داوری)، علیرضا قریب (داور اول) و مهرداد شوشتری (داور دوم) 
شهرداری گنبد - مس رفسنجان، سالن المپیک گنبد
یونس حسن زاده (ناظر فنی)، احمد بندری (ناظر داوری)، کیوان عابدزاده (داور اول) و محمد آقایی (داور دوم) 
پیکان تهران - شهداب یزد، سالن فدراسیون والیبال
امیر طلوع کیان (ناظر فنی)، محمدحسین شفقی (ناظر داوری)، مسعود ذوقی (داور اول) و مرتضی علایی (داور دوم) 
ایفا سرام اردکان - سایپا تهران، سالن آیت الله خاتمی اردکان
حسین پورکاشیان (ناظر فنی)، حمید حق بین (ناظر داوری)، داود نافعی (داور اول) و مجتبی اسپرغم (داور دوم) 
فولاد سیرجان ایرانیان - نیان الکترونیک خراسان، سالن امام علی (ع) سیرجان
خضراله ترابی (ناظر فنی)، شهباز صدری (ناظر داوری)، محمد عشق دوست (داور اول) و میثم پارسه (داور دوم) 
هورسان رامسر - راه یاب ملل مریوان، سالن شهدا رشت
محمدحسن خوشدل (ناظر فنی)، بهروز جعفری (ناظر داوری)، وحید پورکاشیان (داور اول) ومجتبی بیداریان (داور دوم) 

گیلان به لطف هورسان رامسر میزبان لیگ برتر والیبال شد

پیش از شروع لیگ برتر، سازمان لیگ والیبال در اطلاعیه ای اعلام کرد: تنها به باشگاه هایی که کف پوش های استاندارد «گرفلور» دارند حق میزبانی مسابقات داده می شود و با توجه به اینکه تنها شهرهای تهران، ارومیه و یزد مجهز به این کف پوش هستند، تمام مسابقات در این سه شهر برگزار خواهد شد. 

این موضوع اعتراض دیگر باشگاه های حاضر در لیگ را به همراه داشت که فدراسیون والیبال در اطلاعیه ای دیگر اعلام کرد: باشگاه ها تا ۲۱ آبان ماه فرصت دارند کف پوش خود را استاندارد کنند، در غیر این صورت میزبانی از آن ها گرفته می شود. 

درحال حاضر ۹ هفته از لیگ برتر والیبال گذشته و همه تیم ها به جز هورسان رامسر از تیم ها میزبانی می کنند، این در حالی است که شاگردان محمدی راد مسابقات خود را در رشت برگزار می کنند. 

باشگاه والیبال هورسان رامسر سال ۱۳۸۶ تأسیس و در فصل ۹۸–۹۹ به لیگ برتر راه پیدا کرد. سالن ورزشی شهید صدر، سالن اختصاصی این تیم است که با گنجایش ۸۰۰ نفر در سادات شهر رامسر واقع شده است. 

اما با توجه به استانداردهای تعیین شده از سوی فدراسیون برای برگزاری مسابقات که شامل کف پوش، رختکن و نور می شود، تنها موردی که در سالن صدر مورد تأیید فدراسیون قرار نگرفته، کف پوش نامناسب این سالن است. البته سالن سایر شهرها دارای پارکت و حالت ارتجاعی است که این حداقل شرایط استاندارد سالن ها محسوب می شود. 

جای خالی لیگ برتر والیبال در گیلان
علیرغم این پتانسیل خوب در والیبال گیلان، متاسفانه به دلیل عدم استقبال اسپانسرها، این فرصت به جوانان گیلانی داده نشد تا در قالب تیمی از استان گیلان در لیگ برتر والیبال کشور حضور داشته باشند، موضوع مهمی که داورزنی رییس فدراسیون والیبال نیز به خوبی آن را درک کرده و می گوید: کمبودی که از استان گیلان حس می شود نداشتن تیم بزرگسالان در لیگ برتر است، اگر چه گیلان در والیبال ساحلی بسیار فعال است اما در این بخش با توجه به اینکه سایر استانها دارای تیم در لیگ برتر هستند مردم گیلان نیز این انتظار و توقع را دارند.

علی رمضانی و مهدی جلوه ۲ والیبالیست شایسته استان گیلان هستند که به همراه ۱۲ والیبالیست دیگر از در لیگ ملت ها جهان در برزیل عضو تیم ملی بودند و این نشان دهنده حضور استعداد های فراوان این رشته در استان گیلان است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان