آستارا- معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان گیلان گفت: سازمان های مردم نهاد به مثابه پایگاه های اجتماعی هستند که نقش مؤثری در ارتقای رفاه اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز عزت دوست عصر یکشنبه در جلسه گفتگو با جمعی از جوانان آستارا اظهار کرد: اکثر مسائل و مشکلات مربوط به حوزه جوانان در ستاد ساماندهی امور جوانان احصا، بررسی و تصمیم گیری می شود که ریاست آن بر عهده فرماندار و دبیر نیز رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان است.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به ظرفیت بسیار خوب بازار آستارا از نظر نیروی انسانی، سرمایه مادی و معنوی افزود: جوانانی که در بازار فعالیت دارند می توانند بسیار تعیین کننده باشند و تغییرات اساسی را با مطالبه گری و کمک یکدیگر و مسئولان و دستگاه های مختلف رقم بزنند.

وی با بیان اینکه برای تشکیل هیئت مؤسس هفت نفر می توانند پیش قدم شوند تا فرایندها و کارهای اداری مورد نیاز را انجام دهند، افزود: در حوزه ورزش و جوانان برای عضویت در تشکل ها محدودیت سنی وجود دارد و صرفاً افراد در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال می توانند فعالیت کنند.

عزت دوست ادامه داد: اگرچه در این حوزه برنامه های مناسبتی بیشتر انجام می شود، اما در این راستا تا کنون فعالیت های بسیار خوبی از سوی تشکل های غیردولتی آستارا در این شهرستان انجام شده است.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان گیلان اظهار داشت: تشکل ها می توانند با ثبت نام در سامانه مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت کشور دامنه فعالیت های خود را گسترش دهند که در این زمینه منعی وجود ندارد و تشکل ها می توانند به صورت هیأت امنایی در مباحث و مسائل مختلف از تأمین جهیزیه و ازدواج تا اشتغال جوانان و کمک به محرومین وارد عمل شوند.

عزت دوست با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد گفت: این سازمان ها به مثابه یک پایگاه اجتماعی هستند که می توانند نسبت به ارائه طرح در مسائل مختلف و تلاش برای رفع آنها اقدام کنند و نقش مؤثری در ارتقای رفاه اجتماعی داشته باشند.

وی به حوادث به وجود آمده در هفته های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: عده ای خواسته یا ناخواسته موجب تحریک برخی جوانان شدند و به مسائلی دامن زدند که دود آن به چشم همه مردم خواهد رفت.

عزت دوست مطالبه گری را حق هر جوان ایرانی دانست و افزود: با این حال باید هر مسأله ای از مسیر خودش پیگیری شود وگرنه در نهایت مسیر و هدف تغییر می کند.

وی ادامه داد: ظرفیت های بسیاری در شهرستانی مانند آستارا وجود دارد که ساکنان آن بیش از سایر افراد از آنها اطلاع دارند و می توانند در قالب تشکلی رسمی و با مجوز آنها را مورد توجه قرار داده و برای بهره برداری از آنها مسئولان را نیز با خود همراه کنند.

وی گفت: یکی از ایرادهای تشکل های غیردولتی که از جمله در آستارا فعال هستند این است که در یک جمعی خاص محدود می مانند در حالی که باید نسبت به عضو گیری اقدام کنند تا ظرفیت و توانایی بیشتری برای خود ایجاد کنند و اتفاق های بزرگ تری را رقم بزنند.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به فراخوانی طرح ها و ایده های تشکل ها گفت: به طرح های منتخب، اعتباری جهت اجرایی کردن آنها در نظر گرفته می شود که از آستارا تنها ۲ تشکل غیردولتی طرح خود را ارائه کرده اند و انتظار می رود تشکل ها در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان