از گیلان تا کردستان جانم فدای ایران

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ۰۳:۳۲ چاپ کد خبر: 179367
شهید علی خانجانی متولد روستای ماشک تهرانچی شهرستان آستانه اشرفیه جهت دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۷ مرداد ماه ۱۳۶۸ در منطقه عملیاتی سردشت کردستان بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید علی خانجانی در تاریخ ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۴۸ در روستای ماشک تهرانچی شهرستان آستانه اشرفیه در یک خانواده کشاورز و مذهبی دیده به جهان گشود.

دوران کودکی و نوجوانی علی آقا در روستای زیبای ماشک تهرانچی دیار سلطان آقا سید جلال الدین اشرف علیه السلام همراه با کمک به پدر و مادر و آشنایان در کار کشاورزی سپری شد.

وی از همان دوران کودکی با عشق وافر به خاندان عصمت و طهارت علیه السلام خو گرفت و بزرگ شد و به همین علت فردی متواضع، بردبار، باتقوا، پرهیزگار، صبور و مهربان و در حسن خلق سر آمد جوانان بود.

علی آقای قصه ما پس از گذراندن دوران نوجوانی خیلی زود به ندای سنت پیامبر اکرم (ص) لبیک گفت و با تکیه بر کمک های خداوند متعال زندگی مشترک خود را آغاز کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند دختر و پسر بود.

 او پس از ازدواج از طریق کار در زمین های کشاورزی گیلان و تلاش های فراوان امورات زندگی متأهلی خود را می گذراند، تا اینکه زمان رفتن به خدمت مقدس سربازی فرا می رسد.

 

وی در زمانی که دل کندن از آب وهوای خوب و معتدل گیلان سخت بود، باوجود داشتن همسر و دو فرزند، جهت سپری کردن دوره خدمت مقدس سربازی به مناطق عملیاتی کردستان ایران اعزام شد.

شجاعت، دلاوری و جانفشانی این رزمنده جوان دیار میرزاکوچک خان جنگلی در مبارزه با دشمنان تا بن دندان مسلح علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار ستودنی بود و همواره باعث تشویق رزمندگان می شد.

شهید علی خانجانی سرانجام پس از دلاوری های فراوان در جبهه های نبرد حق علیه باطل در تاریخ ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۶۸ در منطقه عملیاتی سردشت در محدوده پادگان آموزشی کردستان بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به فیض شهادت نائل آمد و آسمانی شد.
 
پیکر پاک و مطهر شهید علی خانجانی پس از تشییع باشکوه مردم شهرستان آستانه اشرفیه در گلزار شهدای روستای ماشک تهرانچی این شهرستان آرام گرفت.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان