به گزارش لنگرخبر، عیسی فرهادی عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات گیلان با اشاره به وسعت بسیار کم این منطقه آزاد انزلی به نسبت سایر مناطق آزاد در کشور اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی با ۲۰۰۰ هکتار کوچکترین منطقه آزاد کشور است زیرا دیگر مناطق آزاد کشور دارای وسعت بسیار زیادی هستند. 

وی با تأکید بر استراتژیک بودن منطقه آزاد انزلی در کشور گفت: منطقه آزاد انزلی علیرغم اراضی و وسعت بسیار کم ولی دارای استراتژیک بسیار زیادی در کشور است زیرا فاصله بسیار کمی با ۳۵ درصد جمعیت کشور دارد به طوری که مردم از استان های تهران، البرز، قزوین، مازندران و اردبیل با چهار ساعت مسافت به این منطقه می رسند. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نقش توسعه منطقه آزاد انزلی در عرصه های مختلف از جمله رفاهی و گردشگری را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برنامه داریم تا ۲ تا سه سال آینده امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری شامل، هتل، پارک آبی، آکواریوم و دیگر امکانات رفاهی را در منطقه آزاد انزلی گسترش دهیم زیرا در این صورت مسافران زیادی به این استان و این منطقه سفر می کنند. 

فرهادی با گله مندی از مشکلات مالکیتی در اراضی منطقه آزاد انزلی بیان کرد: در گذشته اشکالات بسیار زیادی وجود داشت زیرا بعد از احداث منطقه آزاد انزلی اراضی مالک پیدا کردند که توافق با مدعیان و مالکان اراضی در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه چندین پروژه در منطقه آزاد انزلی به دلیل اختلاف با سرمایه گذاران نیمه تمام مانده است، افزود: در این خصوص جلسات متعددی با این افراد برگزار شده زیرا انجام این مهم باعث سهولت در انجام کارها می شود. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از ایجاد اشتغال برای ۲۲ هزار نفر در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: در صورت افزایش اراضی در منطقه آزاد انزلی، ۴۰۰ متقاضی سرمایه گذاری در حوزه صنعتی وجود دارد که ۲۰۰ متقاضی نقدینگی کامل دارند که منجر به ایجاد ۱۰ تا ۱۵ هزار اشتغال جدید می شود. 

وی با درخواست از مدیران استانی در خصوص حمایت از این سازمان برای افزایش اراضی بیان کرد: منطقه آزاد انزلی در ایجاد اشتغال به کمک استان گیلان آمده و انتظار حمایت از مدیریت استان گیلان در خصوص فرودگاه و سه شهرک صنعتی را دارد. 

فرهادی با تأکید بر اینکه باید موانع تولید و ایجاد اشتغال در منطقه آزاد انزلی برطرف شود، افزود: بخش اعظمی از سرمایه گذاران در منطقه آزاد انزلی غیربومی هستند ولی ۹۹ درصد شاغلان در مشاغل ایجاد شده افراد بومی هستند.

وی اصحاب رسانه گیلان را اتاق فکر مدیران منطقه آزاد انزلی دانست و گفت: رسانه ها در حوزه امنیت سرمایه گذاران و سرریز بخش خصوصی به عنوان یکی از مهمترین عوامل جذب سرمایه گذار نقش بی بدیلی دارند. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه امنیت و آرامش باید در همه حوزه ها وجود داشته باشد، افزود: اغتشاشات اخیر بخش اعظمی در آن سوی مرزها و با استفاده از اصحاب رسانه مدیریت می شد به طوری که ۶۰ هزار دروغ را رسانه های معاند منتشر کردند. 

وی با اشاره ضعف های موجود در کشور و در حوزه فرهنگ سازی بیان کرد: در حوزه فرهنگ سازی با کمک اصحاب رسانه به خوبی عمل نکردیم زیرا اگر اقدامات خوبی در این حوزه انجام می شد اکنون با چنین وضعیتی در کشور مواجه نبودیم. 

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان