افزایش ابتلا به آنفلوانزا در گیلان

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ۱۱:۴۴ چاپ کد خبر: 179379
رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش آمار ابتلا به آنفلوانزا در استان گفت: شهروندان دارای علائم آنفلوانزا هنگام حضور در اجتماعات از ماسک استفاده کنند.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت آمارهای کرونایی در استان گیلان اظهار کرد: طی هفته های اخیر شاهد کاهش و یا ثابت بودن آمارهای کرونایی هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۱ بیمار در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند که در کاهش چشمگیر داشته است، گفت: ۱۵ بیمار نیز در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان گیلان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به روند رو به افزایش ابتلاء به آنفلوانزا با توجه به سرد شدن هوا در استان گیلان اشاره کرد و افزود: در کنار آمارهای کرونایی متأسفانه شاهد افزایش ابتلاء به آنفلوانزا در سطح استان هستیم.

وی با تأکید بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک اضافه کرد: شهروندان در هنگام حضور در اماکن عمومی باید از ماسک استفاده کنند و نکات بهداشت فردی را رعایت کنند.

مهرابیان با اشاره به بهبود ۳۵ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در استان بیان کرد: ۱۵ بیمار کرونایی بد حال در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی از شهروندان خواست در صورت احساس علائمی مانند سردرد، تب و سرفه حتماً از ماسک استفاده کرده و از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان