رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به رسیدگی به پرونده های مسببان حوادث اخیر در گیلان گفت: شیوه رسیدگی به پرونده های افراد مطالبه گر و معترض با اغتشاش گران و آشوب طلبان و افراد برانداز تفاوت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست هم اندیشی روحانیت، مطالبات مردمی و قوه قضائیه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالبه گری در جامعه اظهار کرد: مطالبه گری، اعتراض و نقدهای بی طرفانه منجر به توسعه و پیشرفت می شود و کسانی که مطالبه گری درستی می کنند خواهان پیشرفت ملت هستند. 

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده های مسببان حوادث اخیر در گیلان افزود: شیوه رسیدگی به پرونده های افراد مطالبه گر و معترض با اغتشاش گران و آشوب طلبان و افراد برانداز تفاوت دارد و رفتارهای هیجانی و یا هدفمند افراد در حوادث اخیر باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. 

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به شکاف نسل ها در جامعه امروز بیان کرد: پاسخگویی به شبهات و چالش های فکری افراد و نسل های مختلف مهم ترین مسئله این روزها تلقی می شود که روحانیت می تواند در این زمینه به خوبی نقش آفرینی کند. 

خلیلی با بیان اینکه برخی خواص در گذشته مبحث گفت و گوی تمدن ها را مطرح کردند که این از پایه اشتباه بود، گفت: وجود انسان های ناهمانند و متفاوت در عالم سبب شده تا تئوری دولت و تمدن به نتیجه ختم نشود و رشد علم باید هم تراز با ترجمه علمی صورت گیرد. 

وی با اشاره به تسخیر فکری نسل ها توسط امپراطور رسانه ای دشمن افزود: موفقیت ایران اسلامی در تولید علم، دشمن را به لرزه انداخته و به همین دلیل درصدد است با پمپاژ مطالب غیرواقع، اذهان جوانان و نسل جدید را به تسخیر خود در آورد. 

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه آگاهی و بصیرت در جامعه امروز ما جزو نیازهای اصلی است، بیان کرد: جوانان و نوجوانان امروز تشنه بصیرت و آگاهی هستند و این مسئله ای بود که روی آن غفلت شده و باید این اشتباه جبران شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان