تولید ۳۵ هزار تن زیتون در گیلان

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ۱۳:۲۱ چاپ کد خبر: 179387
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم اهمیت تولید زیتون در گیلان گفت: در سال گذشته ۱۱ هزار تن زیتون در گیلان تولید شده بود و بر اساس پیش بینی ها امسال نیز ۳۵ هزار تن زیتون در گیلان ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان یکی از قطب های تولید بادام زمینی در کشور است، اظهار کرد: استان گیلان به ویژه شهرستان رودبار به دلیل شرایط خاص آب و هوایی یکی از قطب های تولید زیتون در کشور است که بعضا به دیگر استان ها نیز صادر می شود. 

وی با اشاره به سال آور بودن زیتون در استان گیلان گفت: بر اساس آمار تاکنون از باغات زیتون استان، ۴۵ درصد زیتون کنسروی و ۵۵ درصد زیتون روغنی برداشت شده است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان یکی از مشکلات در حوزه کاشت و برداشت زیتون را مقابله با و کنترل با آفت مگس زیتون دانست و بیان کرد: زیتون گیلان، امسال از کیفیت خوبی برخوردار است و روغن زیتون گیلان کاملا کیفی و سالم است. 

پارسافر با تأکید بر لزوم اهمیت تولید زیتون در استان گیلان افزود: در سال گذشته ۱۱ هزار تن زیتون در گیلان تولید شده بود و بر اساس پیش بینی ها امسال نیز ۳۵ هزار تن زیتون در گیلان تولید می شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان