رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه ۲۵۰ پروژه گردشگری در استان در دست احداث است، گفت: نخستین موزه خوراک شناسی کشور در رشت راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به آغاز به کار نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان گفت: این نمایشگاه از ۲۳ آبان در رشت افتتاح شده و اختتامیه آن نیز ۲۶ آبان در تالار مرکزی برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه ۲۵۰ پروژه با اعتبار ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری در حال احداث است، افزود: در صورت اتمام این پروژه ها حدود پنج هزار شغل جدید در استان گیلان ایجاد می شود.

جهانی به فعالیت بیش از ۱۳ هزار نفر در حوزه گردشگری در گیلان اشاره و اضافه کرد: این تعداد افراد در بخش های مختلف نظیر هتل ها، اقامتگاه های گردشگری، بوم گردی ها و شرکت های گردشگری مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به ورود ۵۲ میلیون نفر مسافر به استان در شش ماهه نخست امسال تصریح کرد: طی یکسال اخیر، ۱۰۰ واحد اقامتگاه بوم گردی با ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ نفر در گیلان راه اندازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد: بیش از ۷۰ پروژه گردشگری با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان در گیلان افتتاح شده است.

جهانی با بیان اینکه در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری، نقشه جاذبه های تاریخی، تفریحی و طبیعی استان گیلان به تفکیک شهرستان ها جمع آوری شده است، بیان کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در کشور در گیلان برپا شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های گیلان در بخش های مختلف نمایانگر توانمندی برای فرصت های سرمایه گذاری است، عنوان کرد: یکی از بخش های نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری، بخش ایده های نو است که با هدف ارائه مشاوره به سرمایه گذاران فعالیت می کند.

جهانی با اشاره به صدور مجوزهای احداث مجتمع های گردشگری در گیلان بیان کرد: اولین مجتمع گردشگری کشاورزی با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۷۰ نفر در شهرستان لاهیجان افتتاح شد و به زودی چندین مجوز گردشگری کشاورزی دیگر نیز صادر می شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با شهرداری رشت به منظور راه اندازی اولین موزه خوراک کشور در این شهر گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ نوع غذا در رشت شناسایی شده که ۳۰ خوراک آن در فهرست آثار ملی کشور نیز ثبت شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان