رشت- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: ظرفیت تاریخی گیلان اقتصاد گردشگری را متحول می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان گیلان، اظهار کرد: همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان گیلان برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در گیلان برگزار شده است.

وی با اشاره به تلفیق دو بخش تاریخی و طبیعی در این نمایشگاه افزود: مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی گیلان در اولویت قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان به روند برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان اشاره و بیان کرد: اختتامیه این همایش با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همراه خواهد بود.

جهانی با اشاره به وجود ۳ هزار بنای تاریخی در گیلان، اضافه کرد: بخش تاریخی گیلان می تواند اقتصاد گردشگری استان را متحول کند.

وی از برپایی ۶۰ غرفه در نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان گیلان خبر داد و افزود: ۴۶ شهرداری گیلان در برپایی این نمایشگاه مشارکت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اهداف برگزاری همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان، بیان کرد: شناسایی ظرفیت ها، فرصت ها و چالش های پیش روی صنعت گردشگری در گیلان از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه محسوب می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان