آستارا- فرماندار آستارا با اشاره به نیاز جدی این شهرستان به تامین پزشک و پرستار گفت: با توجه به موقعیت ویژه این شهرستان دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید حمایت جدی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور ظهر دوشنبه در جلسه معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان به اهمیت این شهرستان در حوزه های مرزی، اقتصادی و بهداشتی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۶۰۰ مبتلا به کرونا در پایگاه بهداشت مراقبت مرزی شناسایی و به کشور مبدا برگرداننده شدند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه این شهرستان ۵۶۳ روز در وضعیت نارنجی و قرمز قرار داشت، تصریح کرد: در این مدت مردم و بازاریان آستارا بارها از لحاظ وضعیت اقتصادی زیان دیدند اما با همکاری و تلاش شبانه روزی وضعیت آرام امروز را رقم زدند.

وی به ظرفیت های بسیار گسترده اقتصادی در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: کرونا ضربه سختی بر پیکره اقتصاد آستارا وارد کرد و امروز باید با دغدغه مندی و نگاه ویژه کشوری و استانی به این شهرستان مهم، کمبودها و نواقص را رفع و شکوفایی آن را رقم زد.

رضایی پور با انتقاد از حضور کمرنگ مدیران استانی در این شهرستان و با بیان اینکه آستارا مشابه هیچ شهرستان دیگری در گیلان نیست، افزود: استقبال از وزرای کشور همسایه نشان دهنده مهم و استراتژیک این شهرستان است و باید توجه جدی به حوزه های بهداشت و درمان آستارا داشت.

فرماندار آستارا با اشاره به کمبود پزشک در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بیان کرد: حضور روزانه ۲۵ هزار گردشگر در این شهرستان نشان از نیاز جدی به تأمین پزشک و پرستار برای ارائه خدمات به مردم دارد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید حمایت جدی از آستارا انجام دهد.

وی با اشاره به فاصله ۲۰۰ کیلومتری آستارا با مرکز استان تصریح کرد: در حوزه تجهیزات اسکان پزشکان نیز نیاز به توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان داریم و تجهیز سیستم گرمایشی و سیستم تصویربرداری بیمارستان به دستگاه ماموگرافی گوشه ای از نیازهای این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان است.

فرماندار آستارا با اشاره به پیشرفت های چشمگیر آستارا در حوزه زیرساخت های اقتصادی بیان کرد: هم اکنون پروژه پل اتومبیل روی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به حضور کشتی رورو برای ترانزیت کامیون از طریق دریا، آینده بسیار روشن با حضور گسترده مسافران را متصور هستیم و باید پیش بینی ارائه امکانات مناسب به این افراد را نیز داشته باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان