مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان از برگزاری نخستین جشنواره و همایش سرمایه گذاری حوزه گردشگری با حضور ۶۰ غرفه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی عصر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان گیلان با بیان اینکه نخستین همایش و فرصت های سرمایه گذاری حوزه گردشگری در استان گیلان در حال انجام است، اظهار کرد: این همایش که برای نخستین بار در کشور و در گیلان برگزار می شود در کشور بی سابقه است و بسیار می تواند به رشد اقتصادی استان کمک کند.

وی با اشاره نقش برگزاری چنین همایش و نمایشگاهی در توسعه گردشگری در استان گیلان گفت: برگزاری این نمایشگاه یک اقدام بی نظیر است که با حمایت تمامی مدیران دستگاه های اجرایی انجام شده که نقش مهمی در معرفی بناهای تاریخی و گردشگری استان گیلان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه این نمایشگاه در ۲ محور و بخش تاریخی و طبیعی در حال برگزاری است، گفت: مرمت و بازسازی اماکن تاریخی گیلان در اولویت قرار دارد زیرا به جذب گردشگر در استان گیلان کمک می کند.

جهانی از حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم اختتامیه این نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه، فرصت های سرمایه گذاری بسیار خوبی را در حوزه گردشگری برای استان گیلان فراهم می آورد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حفظ و توسعه بناهای تاریخی در استان گیلان  گفت: بر اساس آمار در استان گیلان سه هزار بنای تاریخی وجود دارد که بخش اعظمی از آن در دست دستگاه های دولتی است لذا توجه به آن می تواند اقتصاد گردشگری استان را متحول کند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان با اشاره به برپایی ۶۰ غرفه در همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری افزود: با تلاش های صورت گرفته ۴۶ شهرداری گیلان در برپایی این نمایشگاه مشارکت کردند.

جهانی یکی از مهم ترین دلایل برگزاری نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را شناسایی ظرفیت ها دانست و بیان کرد: شناسایی ظرفیت ها، فرصت ها و چالش های پیش روی صنعت گردشگری در گیلان از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه محسوب می شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان