تیم ریشه دار چوکا تالش این روزها حال و روز خوشی ندارد و با مشکلات فراوانی از جمله اعتصاب بازیکنان به دلیل عدم دریافت مطالبات خود و خطر سقوط دست به گریبان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیم فوتبال چوکای تالش که به دلیل نوسان در روند نتیجه گیری هایش به آسانسور فوتبال ایران لقب گرفته حال وروز خوبی ندارد و در انتهای جدول در حال تلاش برای خروج از منطقه سقوط است.

حسن اشجاری که موفق به صعود با چوکا با عنوان قهرمانی فصل گذشته به لیگ دسته اول شده بود ولی در پایان فصل با بی مهری مدیران چوکا از این تیم جدا شد، وقتی محمد نصرتی مربی جدیدشان به دلیل عدم تحقق وعده ها از این تیم کناره گیری کرد بار دیگر به عنوان سرمربی به این تیم آمد تا ناجی این تیم باشد.

چوکایی که فصل پیش بدون باخت به لیگ دسته یک فوتبال ایران صعود کرد در حال حاضر با چهار امتیاز از 12 بازی در انتهای لیگ 17 تیمی آزادگان قرار گرفته است .

گفت وگویی داشتیم با حسن اشجاری مربی که نشان داده که مرد روزهای سخت است و در هر تیمی بوده با وجود تمام سختی ها توانسته بر آنها غلبه کند و با سربلندی از آن خارج شود.

اوضاع نابسمان تیم چوکای تالش و عدم پرداختی باعث شده برخی بازیکنان چوکا در ۲ روز اخیر دست به اعتصاب بزنند و حتی تهدید به عدم حضور در دیدار روز جمعه مقابل شمس آذر کرده اند و در این شرایط علی نامداری، مالک باشگاه عنوان کرده حاضر نیست به تیم بازنده پرداختی داشته باشد و همین موضوع باعث شد حسن اشجاری، سرمربی تیم پاسخ صحبت های مالک باشگاه را بدهد.

اشجاری با اشاره به وضعیت چوکا و اعتصاب از حضور در تمرینات می گوید در مورد شرایط تیم نمی دانم چه بگویم و از کجا شروع کنم، روزی که من به عنوان سرمربی، چوکا تالش را تحویل گرفتم مربی دیگری تیم را بسته بود و بعد تیم را رها کرده و رفته و مربی دیگری آمد و در نهایت ما هفته پنجم در شرایطی تیم را تحویل گرفتیم که دریافتی نداشتیم و وضعیت تیم کاملا به هم ریخته و بحرانی بود.

سرمربی چوکا در ادامه به سه بازی اول تیمش اشاره کرد و گفت: سه دیدار اول ما با سه تیم مدعی خیبر، پارس جم و آستارا بود که مدعی لیگ هم هستند و سه مساوی گرفتیم و شرایط خوب بود ولی آنقدر بدقولی شد و زمان پرداختی را عقب و جلو کردند که شرایط تیم به هم خورد و چند بازی را از دست دادیم و ۲ بازی دقایق آخر گره خورد و گل خوردیم و سه امتیاز وحدت را هم از ما گرفتند و اوضاعمان بدتر از قبل شد، این شرایط فنی نیست و وقتی پول نداری و باشگاه مالک ندارد و هزینه های یومیه و تغذیه بازیکن و غیره را هم نداریم دیگر تمرکزی روی مسائل فنی وجود ندارد، با همه این مسائل آقای نامداری مصاحبه می کند و می گوید به تیم بازنده پول نمی دهم! 

این مربی می گوید که امروز این حرف را می زنند ولی وقتی تیم برده بود هم پولی ندادند، وقتی بدون باخت صعود کردیم هم پولی ندادند اما کادر و بازیکنان از سال گذشته طلبکار هستند و آقایان اصلا حضور فیزیکی نداشتند ولی وقتی تیم صعود کرد با آن پز می دادند.

اشجاری در مورد پرداختی ها به تیمش گفته که یک 80 میلیون تومان و یک 19 میلیون تومان دادند برای هزینه سفر به اهواز در حالیکه این فقط پول برگشت بود و بقیه را آقای محمدیاری پرداخت کردند و می آیند می گویند بیا تهران مذاکره کنیم ولی من با چه کسی مذاکره کنم؟ مگر چوکا مالک دارد؟ من با آقای محمدیاری صحبت کردم و با او قرارداد بستم و قرارداد هم در تالش امضا شد، چرا در تهران صحبت کنم؟ قرارداد من یک میلیارد بود و قرار بود 20 درصد موقع عقد قرارداد بدهند که ندادند.

این مربی گیلانی به دریافتی خود از چوکا اشاره کرد و گفت: دریافتی من امسال کلاً و تا امروز 40 میلیون بوده و از سال قبل 250 میلیون طلب دارم که آقای محمدیاری لطف کردند و پای قرارداد 100 میلیون دادند، 40 میلیون از یک میلیارد یعنی فقط چهار درصد گرفته ام و بقیه بازیکنان هم هفت درصد یا نهایتاً ۱۰ درصد گرفتند و کادرفنی هم به همین ترتیب، اگر مبلغی هم پرداخت شده از سوی آقای محمدیاری بوده است، پول تیم را نمی دهند ولی در امورش دخالت می کنند.

اشجاری می گوید: جالب اینکه آقای نامداری اصلاً در رأس کار نیست ولی مصاحبه می کند و در شرایطی که خودش حضور ندارد و هر روز مصاحبه هایش را می خوانیم و زیر پیج های هواداری کامنت می گذارد و می گوید دنبال گزینه مربیگری هستیم.

با این وجود اشجاری به اینکه چطور می شود وقتی پول مربی ات را ندادی دنبال مربی دیگر باشی گفت: من نتیجه نگرفتم بیا سر تمرین بگو اینقدر قراردادت بوده تا اینجای فصل، اینقدر جریمه بابت نتیجه نگرفتن و اینقدر بگیر و برو و یا اخراجم کنید من می روم به فدراسیون شکایت می کنم و پولم را می گیرم، می خواهید من استعفا دهم ولی این کار را انجام نمی دهم، من برای این تیم از شب و روز و خانواده و جانم گذاشتم و تیم را بالا آوردم و الان با چهار درصد دریافتی بروم؟ 

اشجاری با اشاره به اینکه می گویند قرارداد من ایراد دارد، گفت: تنها بند قرارداد من این است که اگر تا نیم فصل 40 درصد دریافتی نداشتم می توانم یک طرفه فسخ کنم، من یک میلیارد قرارداد بستم و فقط چهار درصد آن را گرفته ام و هنوز از فصل قبل روی قراردادم طلب دارم و پاداش صعود هم نگرفتم و در قرارداد آوردم که اگر تا آخر فصل 700 میلیون یعنی 70 درصد دریافتی داشتم 30 درصد بقیه را می بخشم و این ثبت شده و مدارکش موجود است. 

وی با اشاره به اینکه نمی دانم تکلیف این تیم چه می شود، افزود: ۲ روز است تیم تمرین نمی کند و وظیفه من است بروم سرتمرین و تا ثانیه آخر هم می مانم ولی بازیکن تمرین نمی کند، شرایط روحی تیم به هم ریخته، کارت عابر من دست تدارکات باشگاه است و از جیب هزینه کردم و لباس و کاور و آب معدنی و سرم برای تیم تهیه کردم، یک بخشی از آن را آقای محمدیاری تقبل کردند و بقیه اش را من دادم.

با توجه به این شرایطی که بازیکنان و کادر فنی چوکا تالش دارند و این هفته بازی نکنند و اگر شرایط ادامه پیدا کند تیم چوکا دوباره سقوط خواهد کرد و این اتفاقات در شان تیم ریشه دار و مردمی چوکا تالش نیست.

پایان پیام/۸۴٠٠۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان