کشف ۱۲ قبضه سلاح شکاری در رشت

۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۱۸:۳۸ چاپ کد خبر: 179418
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت از کشف و ضبط ۱۲ قبضه اسلحه شکاری از شکارچیان، در فصل مهاجرت پرندگان به زیستگاه های طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی تقی زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ممنوعیت شکار اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت پاسگاه سرمحیط بانی سراوان رشت موفق شدند ۱۲ قبضه سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز را از شکارچیان در پهنه های آبی و زیستگاه های طبیعی این شهرستان کشف کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ دستوری برای شکار و صید صادر نشده و شکارچیان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: با سرد شدن هوا در نیم کره شمالی و آغاز مهاجرت پرندگان برای زمستان گذرانی به تالاب ها و پهنه های آبی گیلان، برخی شکارچیان متخلف بدون توجه به ممنوعیت شکار و صید در این فصل، به صورت غیرقانونی پرندگان را شکار می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده شکار غیرمجاز پرندگان، مورد را به سرعت به حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

تقی زاده با اشاره به برخورد قاطع و قانونی ماموران یگان حفاظت با شکارچیان متخلف بیان کرد: امیدواریم با امن کردن تالاب ها، مزارع، نیزار ها و آبندان ها شاهد تعداد بیشتری از این پرندگان مهاجر در سال های بعد باشیم.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان