کنترل تردد به دو شکل مختلف انجام می شود کنترل تردد در وسایل نقلیه به طور خودکار انجام می‌شود و تمام مرحله تصمیم گیری در رابطه با ورود و خروج خودرو را تحت نظر می‌گیرد.

سیستم کنترل تردد چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کنترل تردد تعیین می کند چه افرادی می توانند به منابع موجود در یک مکان یا سازمان دسترسی داشته باشند. کنترل تردد یکی از اصول ضروری امنیت است که درصد خطر را برای کسب و کار یا سازمان به حداقل می رساند.

کنترل تردد فیزیکی دسترسی به محوطه ها، ساختمان ها، اتاق ها و دارایی های فیزیکی فناوری اطلاعات را محدود و مشخص می کند.

برای تأمین امنیت دیتا سنتر تجهیزات، سازمان ها از سیستم های کنترل تردد الکترونیکی استفاده می کنند که برای محدود سازی و کنترل تردد و ردیابی داده های تردد، به اسناد هویت کاربر، کارت های کنترل تردد کارکنان، اطلاعات بیومتریک و گزارشات متکی هستند. برخی از این سیستم ها برای کنترل تردد هوشمند به اتاق ها و ساختمان ها، دارای پنل های کنترل تردد و همچنین آلارم هستند و قابلیت اتصال به یک نرم افزار مانیتورینگ را نیز دارا می باشند.

سیستم های کنترل تردد با ارزیابی اطلاعات ورود شامل گذرواژه‌ ها، شماره شناسایی شخصی (PIN)، اسکن های بیومتریک، علائم امنیتی یا سایر عوامل تأیید اعتبار، وظیفه مهم تأیید هویت و کنترل هوشمند تردد را انجام می دهند. سیستم های کنترل تردد چند عاملی، که نیاز به دو یا چند عامل برای تأیید اعتبار دارند، اغلب بخش مهمی از لایه های نظارتی و دفاعی تجهیزات کنترل تردد را تشکیل می دهند.

 در مراکز امنیتی بسیار از آن استفاده می‌شد اما اکنون در ساختمان های تجاری و مسکونی و دیگر جاها هم از وسیله کنترل تردد استفاده می‌کند.

 کنترل تردد می تواند فیزیکی باشد و محوطه‌های ساختمان ها اتاق ها دارایی های فیزیکی و اطلاعات مرتبط با یک شرکت و محدوده را کنترل کند.

 برای تامین برخی از دیتا ها سازمان ها از سیستم های کنترل تردد الکترونیکی استفاده می کند و در برخی از مواقع این کنترل کننده ها و تفاوت هستند سیستم های کنترل تردد متصل به درد یا دستگاه قفل الکترونیکی هستند این وسیله را میتوان روی درب ها قرار داد و با استفاده از درب ها آنها را کنترل کرد برای ورود به اتاق کاربر باید به اطلاعات در دسترس باشد به عنوان مثال این رمز عبور کارت بیومتریک شخص باید وجود داشته باشد تا فرد بتواند وارد آن محوطه محدوده یا حتی داده ها شود.

 سیستم کنترل تردد متصل به در ها از نوع کنترل هایی هستند که با استفاده از رمز و یا کارت کار می‌کنند برخی از این سرورها امکان دارد با استفاده از تشخیص بیومتریک شناسایی شود انواع مدلهای سیستم کنترل تردد به دو شکل وسایل نقلیه و برای پرسنل قابل دسترس هستند .

کنترل تردد پرسنل چگونه هست که با استفاده از رمز کارت یا دستگاه بیومتری کنترل می‌شود تجهیزات کنترل کننده کارتی به گونه‌ای هستند که کارت را یا باید برای یک کارت خوان قرار بدهید یا در کارتخوان بکشید و در داخل کارخانه بگذارید این سیستم‌ها به گونه هستند که زمانی وقتی کارت شما را در روی آن حس میکنند اطلاعات شما وارد می شود و اجازه ورود و خروج تان داده خواهد شد دستگاه  کنترل تردد دیگری هم وجود دارد که به آنها رمزی گفته می‌شود.

 معمولاً وقتی صحبت از احراز هویت می شود به یاد سیستم های کنترل تردد رمزی می‌افتیم استفاده از این روش در سیستم های کنترل تردد و حضور غیاب هم بسیار رایج است به کارگیری این روش تایید بسیار آسان و راحتی می باشد اما اگر رمز عبورتان را فراموش کنید.

 می‌تواند مشکلات دیگری را برایتان به همراه بیاورد از سیستم های کنترل تردد رمزی برای مکان های خصوصی و شرکت‌های کوچک می توان استفاده کرد در شرکتها و سازمانهایی که تعداد کارمندان و نقاط کنترل زیاد هستند اینها نمی‌توانند به خوبی پاسخگو باشند زیرا فرآیند پیچیده و غیر عملی برای آنها اتفاق می‌افتد و ذهنی شان کم می‌شود بنابراین در مقیاس کوچک تر قابل اجرا میباشد دستگاه های کنترل تردد اثر انگشتی به دستگاهی گفته می شود که حالت  بیومتریک دارند این دستگاه ها با استفاده از چهره افراد مجوز ورود و خروج داد می‌دهند به گونه‌ای که در روی این در ها اسکنرهای انبیه اسکنر شبکه و اسکنر اثر انگشت وجود دارد که هر کدام به گونه ای هستند که با استفاده از این سه قسمت می تواند چهره فرد را شناسایی کند و مجوز را بدهند.

 این دستگاه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و جدا از کارت ها و سایر دستگاه‌های مشابه کار می‌کند بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند.

دستگاه کنترل تردد به صورت کلی یک دستگاه ویژه و خاص است که در تمامی مراحلی  که شما احساس می‌کنید نیاز به مراقبت در بهبود و کاهش و کنترل نصب می گردد و مشتریان از دستگاه های کنترل تردد در مکان های زیر استفاده می کند مکان هایی مثل آزمایشگاه ها دانشگاه ها و اتاق های سرور در های اتاق های خاصی مثل بیمارستان ها اتاقهای ارگان های نظامی و سازمان های خاص اتاق مدیران مدیرعاملان در سالن های همایش و غیره دقت داشته باشید و تجهیزات خاصی که برای سیستم کنترل تردد وجود دارد که هیچگونه محدودیتی برای نصب به همراه ندارد و به طور کلی دستگاه کنترل تردد از هر نوعی که باشد می تواند نصب شود و بر روی در اجرا گردد.

مدیران و مسئولان شرکت‌های بزرگ برای کنترل کردن و فروش کارمندان خود از دستگاه کنترل تردد هوشمند استفاده می کنند این سیستم ها باعث نظم محیط کاری می شود و مثل مدیران و مسئولان می‌توانند کارکنان مناطق را بشناسند قبل از دستگاه کنترل تردد کارمندان کار سختی را در پیش داشتند البته در مورد همکاری کوچک به پرسنل کم این کار چندان سختی نیست اما در محیط های کاری بزرگ عبور و مرور سخت‌تر می‌شود توجه کنید که این سیستم می‌تواند باعث نظم دهی به محیط کاری شود انواع مختلف دستگاه کنترل تردد هوشمند وجود دارد لازم است.

 شما با توجه به محیط کاری و تعداد پرسنل دستگاه سنجاب انتخاب کنید دستگاه های حضور و غیاب می توانند نزدیکی را بالا ببرد ظرفیت ثبت تردد دارند برای نرم افزار های خاص هستند سیستم سخنگو دارند ظرفیت ترکیب برای آنها وجود دارد در هر کدام از این ها باهم متفاوت هستند به همین دلیل در زمان خرید دستگاه باید به تمامی این موارد دقت کنید.

منبع: فرافن سامانه آسیا

شماره تماس
   تلفن : ۰۲۱۲۲۸۷۹۷۶۱، ۰۲۱۲۲۸۷۹۷۶۳، ۰۲۱۲۶۷۲۲۴۷۴، ۰۲۱۲۶۷۲۲۴۶۹
   تلفن همراه : ۰۹۱۰۰۶۷۸۹۱۲
آدرس ما
تهران،خیایان دکتر علی شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، بن بست ویرا، پلاک ۱۲، واحد ۱۶، کد پستی: 1947943768
ایمیل:  info@faraafan.com

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان