آستارا- معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از ترانزیت حدود ۶ میلیون تنی کالا در هفت ماهه سال جاری و افزایش ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا شهرکی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از پایانه مرزی آستارا اظهار کرد کرد: نشستی با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و فرماندار آستارا با رویکرد ارتقای زیرساخت های حمل و نقل در حوزه پایانه مرزی، پسگرانه و موضوع راه های ارتباطی از پایانه ترکیبی به پسگرانه و پایانه مرزی نیز برگزار شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه برای اجرای سریع تر و بهتر تصمیمات ملی نیاز است که هماهنگی هایی در سطح استان انجام شود، افزود: با توجه به نگاه ویژه ای که در سطح ملی برای ارتقای زیرساخت ها در کریدور شمال-جنوب وجود دارد، تلاش شد تا مصوبات و تنگناهایی که برای اجرا وجود دارد، در این سفر مرور شود و به نوعی با همفکری شرایط هم افزایی و همکاری بین دستگاه هایی که در این زمینه مسئول هستند، شکل گیرد.

شهرکی با اشاره به توجه جدی سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای برای تأمین منابع از ابتدای سال جاری گفت: منتظر هستیم تا به محض اینکه برای طرح های توسعه به ویژه در بحث پسگرانه زمین مناسب در اختیار و مالکیت این سازمان قرار بگیرد، پروژه پسگرانه را آغاز کنیم.

وی به عملیات ایجاد پایانه ترکیبی در حوزه ریلی و همچنین بحث ایجاد پایانه مرزی با زیرساخت های مناسب اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی ها و پیگیری هایی که از یک سال گذشته انجام شده است، امید می رود شاهد اتفاقات خوب تا پایان سال باشیم تا اجرای این عملیات را مردم ببینند و ما هم تلاش خواهیم کرد با تأمین اعتبار مورد نیاز، پروژه ها را در زمان بندی پیش بینی شده به جلو ببریم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از ترانزیت نزدیک به ۶ میلیون تن کالا در هفت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این آمار رشدی نزدیک به ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته داشته است که نویدبخش روزهای خوبی برای کشور است.

وی ادامه داد: رشد و ارتقا در این حوزه با توجه به رویکرد دولت جدید در ارتقای همکاری با کشورهای همسایه و منطقه و توجهی که به حضور در سازمان های منطقه ای و به نوعی استفاده از ظرفیت تجارت منطقه ای دارد و تسهیلگری که در این حوزه قرار است انجام بشود چه در بخش تأمین زیرساخت ها و چه در اصلاح و بهبود فرآیندها لازمه کار است.

شهرکی با قدردانی از مسئولان استان گیلان گفت: اراده قوی در این استان شکل گرفته است و امید می رود این اراده قوی در کنار توجهی که همه مسئولان در سطح ملی دارند، بسیاری از گره ها و تنگناهایی که در مسیر هر کار اجرایی هست، به سرعت مرتفع کند و شاهد شکوفایی این مرز به عنوان یکی از مبادی ورودی و خروجی مجاز رسمی کشور در کریدور شمال-جنوب باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان