مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با درخواست از استاندار گیلان برای حل مشکل بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت، دستگاه های متولی را برای رفع اختلافات میان دستگاهی برای گشایش گره دشوار بهره برداری ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یاسر تقوی امروز در آئین تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و مروجین برگزیده کتاب گیلان در سالن اجتماعات استانداری گیلان با بیان اینکه امیدوارم این هفته، آغاز اقدامات و فعالیت های فرهنگی درخورشان مردم شریف استان گیلان باشد، اظهار کرد: از استاندار گیلان به دلیل حمایت های فراوان وی از فعالیت های مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان قدردانی می کنم. 

وی تشکیل هیات امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور چهره های شاخص نظام را نشان دهنده اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی و مجموعه نهاد توصیف کرد و تمدن سازی شیعی به منظور گسترش بصیرت در جامعه را از اهداف این مجموعه فرهنگی برشمرد. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با انتقاد به رویکرد برخی از مسؤولین استانی از اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی استان، به فعالیت های فرهنگی این مجموعه در گیلان اشاره کرد و افزود: ۲۴۰ کتابدار استان گیلان در ۸۵ باب کتابخانه عمومی مشغول خدمات رسانی فرهنگی به مردم گیلان هستند و بخشی از برگزیدگان این مجموعه امروز و در سی امین دوره هفته کتاب و به نمایندگی از سوی دیگر همکارانم تجلیل خواهند شد. 

تقوی با اشاره به برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان گیلان به عنوان محرک اصلی فعالیت های کتابخانه ها بیان کرد: این جلسات در گذشته کارکرد اصلی خود را نداشته و نتایجی در بر نداشت و از استاندار گیلان درخواست دارم نسبت به اهمیت این جلسات تصمیمات و دستورات جدی صادر کنند. 

وی با درخواست از استاندار گیلان برای حل مشکل بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت، دستگاه های متولی را برای رفع اختلافات میان دستگاهی برای گشایش گره دشوار بهره برداری از پروژه فرهنگی دعوت کرد. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان توجه به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از محل درآمد شهرداری ها را امری مغفول مانده از سوی شهرداری های استان دانست و تصریح کرد: شهرداران مکلفند نیم درصد از درآمد شهرداری را به این اداره کل تخصیص دهند اما متاسفانه در سنوات گذشته بدلیل کم کاری شهرداران وعدم همراهی آنان از سال ۹۳ تاکنون، ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار از این محل برای توسعه، تجهیز و انجام فعالیت های فرهنگی در استان را از دست داده ایم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان