به گفته استاندار گیلان، بعد از توجه به توسعه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند، دومین مسئله حائز اهمیت برای ارزیابی عملکرد شهرداران و مدیران دستگاه های متولی توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در آئین تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و مروجین برگزیده کتاب گیلان در سالن اجتماعات استانداری گیلان ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: مقوله کتاب خوانی که مورد تاکید رهبر انقلاب بi عنوان یک وظیفه ملی که یک واجب دینی نیز است، در ارتقای بخش های مختلف جامعه اثرگذار است. 

وی با تاکید بر سرمایه گذاری در بخش کتاب و کتابخوانی افزود: هزینه در بخش کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری برای پرورش نسل ها است. 

استاندار گیلان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم رویکردی مبتنی بر توسعه مباحث فرهنگی در کنار دیگر مباحث مهم جامعه است، گفت: علم و دانش هستی بخش پویایی و تعالی جامعه است و این موفقیت از کتاب نشات می گیرد. 

عباسی با بیان اینکه کتابخوانی در ارتقای سواد علمی و عمومی جامعه تاثیر مستقیم دارد، بیان کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی باید سرلوحه کار همه مسئولان قرار گیرد. 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی افزود: کتاب و کتابخوانی جامعه ای آگاه، بصیر و توانمند می سازد. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بسط و گسترش فضای مجازی در سطوح جامعه و شناساندن آثار و تبعات آن افزود: علی رغم جولان فضای مجازی، نیاز به کتاب کم نشده است و باید سرانه مطالعه به مراتب افزایش یابد. 

عباسی با تاکید بر پرداخت نیم درصد اعتبار کتابخانه ها توسط شهرداری ها و اولویت دادن به مباحث فرهنگی و کتاب در سطح شهرهای گیلان تصریح کرد: شهرداری ها نسبت به پرداخت حق نیم درصد کتابخانه ها اقدام کنند و این مهم در ارزیابی عملکرد آنان و دیگر مدیران موثر است. 

به گفته وی، بعد از توجه به توسعه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند، دومین مسئله حائز اهمیت برای ارزیابی عملکرد شهرداران و مدیران دستگاه های متولی توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. 

عباسی با اشاره به افتتاح نمادین کتابخانه مرکزی رشت در دولت گذشته بیان کرد: کتابخانه مرکزی رشت با اعتباری که در نظر گرفته شده تا دهه فجر سال جاری باید افتتاح شود و در معرض بهره مندی علاقمندان قرار گیرد. 

استاندار گیلان با بیان اینکه تشویق کودکان و نوجوانان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در ساختار شخصیتی آنان و موفقیت شان در زندگی تاثیرگذار است، گفت: روش های ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز بروزرسانی شود تا این نسل با کتاب مانوس باشند. 

عباسی با اشاره به کاهش سرانه مطالعه کتاب افزود: مدیران و فرمانداران در طول روز وقت شان را به کتابخوانی نیز اختصاص دهند و به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و قطعا بینش، آگاهی و بصیرت جامعه با ارتقای سرانه مطالعه کتاب افزایش پیدا می کند. 

وی با تاکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی جاذبه ایجاد کنید، بیان کرد: بسیاری از فرهنگ سازی ها در جامعه با کتاب و کتابخوانی تحقق می یابد. 

استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ چیز زیباتر و اثرگذارتر از کتاب نیست، گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، مقوله کتاب و کتابخوانی را جزو اولویت های خود قرار دهند، نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی مختص به یک نهاد نیست بلکه همه دستگاه ها در این بخش مسئول هستند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان