رشت- رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه فناوری هسته ای پیشران در توسعه است، گفت: معضل زیست محیطی زباله سراوان استان گیلان با بهره گیری از این فناوری حل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از مجتمع صنعتی، تحقیقاتی و پرتودهی گیلان در رشت با اشاره به حوادث اخیر، اظهار کرد؛ کینه ورزی ها و دشمنی های استکبار حتی یک لحظه سبب نخواهد شد تا ایران اسلامی از مسیر توسعه و پیشرفت باز بماند.

وی با اشاره به پیشرفت های نظام اسلامی در بخش های مختلف افزود: پیشرفت های علمی و فناورانه ایران اسلامی عرصه را برای دشمن تنگ کرده و موجب عصبانیت آنها شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه فناوری هسته ای پیشران در توسعه است، گفت: انرژی هسته ای را به گونه ای تعریف کردند که به بمب اتم خلاصه شود اما در حالی که انرژی هسته ای می تواند مسیر توسعه و پیشرفت را هموار کند.

اسلامی با بیان اینکه انرژی هسته ای شکافنده علم در فناوری های مختلف است، اضافه کرد: فناوری هسته ای تأثیرات مستقیمی در زندگی مردم و اقتصاد و پیشرفت دارد که نباید مورد غفلت واقع شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آغاز به کار فعالیت مجتمع صنعتی، تحقیقاتی و پرتودهی گیلان بیان کرد: این مجتمع می تواند به یکی از مراکز علوم و فنون هسته ای تبدیل شود.

وی ادامه داد: پرتودهی مواد پزشکی، هسته ای و مواد غذایی در مجتمع صنعتی، تحقیقاتی و آموزشی انرژی اتمی در گیلان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مسئله پسماند سراوان و زیست محیطی گیلان، اضافه کرد: مسئله زیست محیطی سراوان قابلیت حل با فناوری هسته ای دارد و این مهم با عزم مسئولان استانی و همکاری مجتمع صنعتی، تحقیقاتی و پرتودهی گیلان تحقق می پذیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان