وجود کارخانه سیمان در منطقه دیلمان منجر به خرابی جاده سیاهکل به دیلمان شده به همین منظور و در سفر رئیس بنیاد مستضعفان به کشور مقرر شد، ۳۰ میلیارد تومان برای بهسازی مسیرهای مواصلاتی این منطقه و ۳۰ میلیارد ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بی تردید در گذر سالیان، گسترش ساخت وسازها در گرو تولید مصالح و توسعه صنایع ساختمانی است، اما نباید از یاد برد که طبیعت کم نظیر گیلان در کوران فعالیت صنایع نیازمند دقت، مراقبت و ملاحظات ویژه است؛ ملاحظاتی که بی توجهی نسبت به آن سبب شده تا کشاورزی و دامپروری اهالی برخی از روستاهای دیلمان دچار آسیب شود.

منطقه دیلمان یکی از زیباترین و گردشگرپذیرترین مناطق کشور است که هرسال در فصول مختلف گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند اما وجود کارخانه سیمان در این منطقه و عبور و مرور هرروزه خودروهای سنگین از این جاده گردشگرپذیر، باعث ایجاد رانش و خرابی جاده شده به طوری که اکنون بسیاری از مردم از حضور در این منطقه سرسبز به دلیل وجود جاده های نامناسب خودداری می کنند.

همین امر سبب شد تا رئیس بنیاد مستضعفان کشور با پیگیری استاندار گیلان و با حضور در این استان از این کارخانه و جاده های بازدیدی به عمل آورده و مشکلات را از نزدیک تماشا کنند.

به گفته سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور، کارخانه سیمان دیلمان در سنوات گذشته با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در منطقه سیاهکل راه اندازی شد و با حمایت های صورت گرفته اخیر، مشکلات این کارخانه مرتفع و در چرخه سوددهی قرار گرفت اما همواره با مشکلاتی مواجه بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به گردشگرپذیر بودن منطقه دیلمان می گوید بهسازی جاده سیاهکل به دیلمان یکی از اهداف این سازمان است به این منظور مقرر شد از محل درآمد کارخانه سیمان سیاهکل، ۳۰ میلیارد تومان برای بهسازی مسیرهای مواصلاتی این منطقه و ۳۰ میلیارد تومان نیز برای کمربندی دیلمان تخصیص یابد.

توجه به مناطق محروم و ساخت مسکن برای محرومین همواره یکی از شعارهای بنیاد مستضعفان در کشور است به این منظور و طبق گفته های فتاح،  بنیاد مستضعفان در راستای تأمین زمین برای احداث مسکن محرومان، ۱۰۰ هکتار زمین در چهار منطقه گیلان، در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می دهد و این بنیاد علاوه بر آن نیز برای خانه دار شدن محرومان استان، احداث ۸۷۰ واحد مسکونی را در دست انجام دارد.

همچنین با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد شهرستان شفت به عنوان یکی از کم برخوردارترین شهرستان های کشور به عنوان پایلوت طرح محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان قرار گیرد و در همین راستا اقدامات لازم در این خصوص توسط این سازمان صورت خواهد گرفت.

در این شرایط سخت اقتصادی اعطای اسناد علوی به مالکین اراضی می تواند بسیار به رشد اقتصادی استان گیلان و حتی کشور کمک کند در همین خصوص و به گفته رئیس سازمان بنیاد مستضعفان کشور واگذاری اسناد مالکیت این اراضی تحت عنوان اسناد علوی، طی سنوات قبل و با اذن مقام معظم رهبری به ساکنان این املاک آغاز شده و در این استان تاکنون حدود هفت هزار سند از این املاک به صورت رایگان واگذار شده و تا پایان سال تعداد قابل توجهى اسناد دیگر نیز به مردم واگذار خواهد شد.

بر اساس گفته های سید پرویز فتاح علاوه بر این اقدامات، بنیاد مستضعفان برای کمک به معیشت محرومان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مناطق سیاهکل و دیلمان، ۱۰ میلیارد تومان در اختیار این دو نهاد حمایتی قرار می دهد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان