معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های شهرستان بندر انزلی گفت: طبق دستور رئیس کل دادگستری استان گیلان، متولیان امر مکلف ...

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان به همراه جمعی از مسؤولان قضایی استان از کانال انصارالحسین شهرستان انزلی در راستای ممانعت از ورود فاضلاب های خانگی به دریا و هدایت آن به تصفیه خانه بازدید کردند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به ویژه تالاب و دریا یکی از اهداف قوه قضاییه در کشور است، اظهار کرد: همواره در برخی از شهرستان های گیلان و به دلیل مدیریت ناصحیح ورود فاضلاب و پساب مسافرخانه ها، اماکن مسکونی و صنایع به رودخانه ها و دریا منجر به لودگی دریا و رودخانه ها می شود.

جان احمد آقایی با تأکید بر لزوم توجه به جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های شهرستان بندر انزلی گفت:
طبق دستور رئیس کل دادگستری استان گیلان، متولیان امر مکلف شدند در مدت زمان ۶ ماه، آب های زائد، پساب ها و فاضلاب را به مسیر اصلی که منتهی به تصفیه خانه می شود هدایت کنند.

وی از بروخود جدی با مدیرانی که در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست ترک فعل کنند خبر داد و افزود:این مسئله در قانون جرم انگاری شده و در صورت عدم هدایت پساب ها به تصفیه خانه، محیط زیست می تواند از مسؤولان مربوطه شکایت کرده و متخلفین تحت تعقیب قانونی قرار می گیرند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان