رشت- استاندار گیلان با تأکید بر لزوم شناسایی عرصه های سرمایه گذاری بخش گردشگری استان گفت: گیلان فرصت های سرمایه گذاری مغفول مانده ای در این بخش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم اختتامیه نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان، اظهار کرد: گیلان فرصت های سرمایه گذاری مغفول مانده ای در بخش گردشگری دارد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های گردشگری در گیلان افزود: شکوفایی فرصت ها و ظرفیت های گردشگری مورد تاکید است.

استاندار گیلان با اشاره به شناسایی عرصه های سرمایه گذاری گردشگری در استان، بیان کرد: در آینده نزدیک پروژه گردشگری در گیلان اجرا خواهد شد که در خاورمیانه نمونه شود.

عباسی با بیان اینکه قلعه رودخان فومن مورد غفلت واقع شده است، گفت: ظرفیت گردشگری و تاریخی قلعه رودخان به فعلیت نرسیده است.

وی ماسوله را ظرفیت بسیار ارزشمند تاریخی گیلان برشمرد، افزود: ثبت ماسوله به عنوان شهر تاریخی در یونسکو ظرفیت این منطقه را متحول می کند.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان رودبار و دیگر نقاط گیلان، بیان کرد: باید در عمق تاریخ پرثمر و ارزشمند استان گیلان تأمل و تدبر کرد و برای سرمایه گذاری در این بخش اقدام شود.

عباسی با اشاره به برپایی موزه مردم شناسی در گیلان، اضافه کرد: با توجه به استعدادهای خوب گردشگری در گیلان، احداث موزه مردم شناسی مورد تاکید است که متولیان امر این موضوع را دنبال کنند.

وی با اشاره به قدمت تاریخی شهر رشت، افزود: رشت اولین شهری است که در آن خط ریلی و تراموا جریان داشت و این اولین های گیلان در بخش تاریخی و گردشگری باید ثبت و معرفی شود.

استاندار گیلان به ظرفیت های چهارفصلی این استان، بیان کرد: از شمال تا جنوب، شرق و غرب گیلان دارای اقلیم و آب و هوای متفاوت است و همین موضوع این استان را نسبت به سایر استان ها برجسته کرده است.

عباسی با اشاره به آزادسازی سواحل و دریا در گیلان بیان کرد: ساماندهی سواحل گیلان جز اولویت دولت سیزدهم است.

وی بیان اینکه ۱۴ میلیون خودرو در شش ماهه نخست سال به گیلان سفر کردند، افزود: حضور ۵۲ میلیونی مسافر و اقامت ۴۲ میلیونی در گیلان نشان دهنده اهمیت گردشگری این استان است.

استاندار گیلان با تاکید بر استفاده بهینه سرمایه های استان، تصریح کرد: منابع و اعتبارات و سرمایه های گیلان باید در استان هزینه شود.

عباسی با بیان اینکه گیلان دارای پیشینه و تمدن تاریخی است، گفت: ضمن حفظ سرمایه های فعلی باید نسبت به هویت تاریخی گیلان دغدغه مند باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان