فومن- پنج نویسنده برتر شهرستان فومن به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد صالحی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از پنج نویسنده شهرستان فومن که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از مسائل مهم در حوزه گسترش فرهنگ عمومی در جامعه به شمار می رود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار فومن با بیان اینکه ترویج کتابخوانی ارتباط مستقیم با توسعه فرهنگ عمومی دارد، گفت: کتابخوانی در حوزه های مختلف نقش بسزایی دارد و باید مشوق های لازم در این حوزه پیش بینی شود البته فضای مجازی نباید موجب غفلت از توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی شود.

صالحی حوزه آموزش و پرورش را عامل مهمی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و از مسئولان آموزش و پرورش خواستار جذب دانش آموزان در زمینه ارتقای کتابخانه و کتابخوانی شد.

وی با تاکید بر جذب دانش آموزان به کتابخانه و ارتقای کتابخوانی در بین آنان گفت: دانش آموزان باید با کتاب بیشتر مأنوس شوند.

معاون فرماندار فومن با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه کتاب تاکید کرد: باید فرهنگ کتابخوانی را توسعه و رواج داد و کتاب را به عنوان یک کالا مصرفی در سبد خانوار جای داد.

تغییر رویکرد فعالیت های کتابخانه های عمومی

رئیس کتابخانه های عمومی فومن با بیان اینکه این شهرستان نیازمند یک کتابخانه بزرگ و مجهز است، اظهار کرد: نداشتن کتابخانه مرکزی در داخل شهر فومن و ماکلوان از دغدغه های ما و مردم به شمار می رود.

دقت کار با اشاره بر اینکه این کتابخانه ۱۱۰۰ نفر عضو فعال دارد، اضافه کرد: کتابخانه ها دیگر مثل قبل فقط کتاب به امانت نمی دهند بلکه در حوزه های فرهنگی، کارگاه های آموزشی متنوع، مسابقات کتابخوانی و غیره نیز فعالیت چشمگیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی مأموریت اصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور است، افزود: به دنبال ایجاد و ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی متنوع در کتابخانه ها هستیم تا این مجموعه های تأثیرگذار فرهنگی از حالت تک خدمتی به رویه چند خدمتی تغییر کنند و نیاز گروه ها و افراد مختلف برطرف شود.

دقت کار همچنین به بی رغبتی مردم و برخی خانواده ها به حضور در کتابخانه ها و استفاده از این ظرفیت در این مراکز فرهنگی اشاره کرد و گفت: بر این اساس باید با تلاش بیشتر توسط رسانه ها و توجه ویژه مسئولین به این حوزه صورت گیرد تا کتاب به دغدغه ای برای خانواده ها تبدیل شود.

در پایان این مراسم از پنج نویسنده برتر کیوان پندی، جمشید عباسی شنبه بازاری، سعید خاوری نژاد، محمد رضا شایان و خانم معصومه اپروز توسط مسئولان تجلیل به عمل آمد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان