رشت- استاندار گیلان با اشاره به مسئله پسماند سراوان و شیرابه های زباله سایت سراوان اضافه کرد: شیرابه های زباله سراوان آسیب جدی به محیط زیست گیلان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست مدیریت پسماند که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: احداث مجتمع صنعتی، تحقیقاتی و آموزشی انرژی اتمی در گیلان فرصت پرتودهی مواد غذای، کشاورزی، پلیمری و بهداشتی را فراهم می کند.

وی به ارائه داده های آماری از ظرفیت های پرتودهی این مرکز هسته در گیلان پرداخت و افزود: این مرکز ظرفیت پرتودهی بیش از ۱۸۹ هزار تن مواد غذایی، ۴۷۲ هزار تن مواد پزشکی و بهداشتی، هشت میلیون ۴۰۰ هزار تن مواد پلیمری و سه میلیون و ۵۰۰ مواد علوفه و دامداری را دارد.

استاندار گیلان، استقرار امکانات هسته ای را فرصت ارزشمندی برای توسعه و پیشرفت این استان دانست و بیان کرد: ایجاد مرکز فناوری پلاسما جهت درمان تومورهای سرطانی و دیابت دغدغه های پزشکی و درمانی استان را کاهش می دهد.

عباسی با اشاره به مسئله پسماند سراوان و شیرابه های زباله این سایت اضافه کرد: شیرابه های زباله سراوان آسیب جدی به محیط زیست گیلان وارد کرده است.

وی با اشاره به تصفیه شیرابه های زباله سراوان از طریق فناوری هسته ای افزود: تکنولوژی های بکارگیری شده در راستای تصفیه شیرابه های زباله سراوان کارساز نبود و این موضوع با فناوری هسته قابل حل است.

استاندار گیلان با بیان اینکه حل مسئله شیرابه های زباله سراوان مطالبه جدی است، گفت: به جز شیرابه، مسائل دیگر زباله گیلان در حال برطرف شدن است اما برای حل شیرابه ها باید همت بیشتری صورت گیرد.

عباسی با اشاره به حل مسائل پسماند در مناطق روستایی گیلان اضافه کرد: با اقداماتی که صورت گرفته بیش از ۶۰۰ روستای استان به عنوان روستای سبز معرفی شدند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان