نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به غفلت های صورت گرفته در قلعه رودخان فومن گفت: قلعه رودخان یکی از جاذبه های گردشگری کم نظیر در کشور است ولی هنوز ظرفیت گردشگری و تاریخی این محل به فعلیت نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در گیلان شناسایی شود، اظهار کرد: استان گیلان با توجه به ظرفیت های موجود، فرصت های سرمایه گذاری مغفول مانده و ناشناخته ای در بخش گردشگری دارد که باید شناسایی شوند. 

وی با تاکید بر لزوم شکوفایی ظرفیت های گردشگری در استان گیلان گفت: با همت مسؤولان و عملکردی جهادی، فرصت های سرمایه گذاری در استان گیلان را شناسایی و آن را شکوفا کرد. 

استاندار گیلان از اجرای یک پروژه گردشگری کم نظیر در استان گیلان و در سطح خاورمیانه خبر داد و افزود: شناسایی عرصه های سرمایه گذاری گردشگری در استان گیلان جزو برنامه های دولت است و در همین راستا پروژه گردشگری در این استان اجرایی خواهد شد که در خاورمیانه نمونه است. 

عباسی با اشاره به غفلت های صورت گرفته در قلعه رودخان فومن بیان کرد: قلعه رودخان یکی از جاذبه های گردشگری کم نظیر در کشور است ولی هنوز ظرفیت گردشگری و تاریخی این محل به فعلیت نرسیده است. 

وی با ابراز خرسندی از ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در یونسکو تصریح کرد: ماسوله ظرفیت تاریخی ارزشمند برای گیلان است که ثبت این شهر به عنوان شهر تاریخی در یونسکو ظرفیت گردشگری این منطقه را متحول می کند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید در عمق تاریخ ارزشمند استان گیلان، تأمل و تدبیر کرد، گفت: تمامی نقاط استان گیلان از جمله رودبار دارای ظرفیت های تاریخی و گردشگری هستند که باید سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این مناطق ترغیب کرد. 

عباسی با تاکید بر لزوم برگزاری موزه مردم شناسی در گیلان گفت: با توجه به استعدادهای خوب گردشگری در گیلان، احداث موزه مردم شناسی مورد تاکید است که متولیان امر این موضوع را دنبال کنند. 

وی با بیان اینکه شهر رشت به لحاظ تاریخی یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور است، افزود: شهر رشت نخستین شهری است که در آن خط ریلی و تراموا جریان داشت و این اولین های گیلان در بخش تاریخی و گردشگری باید ثبت شود. 

استاندار گیلان از حضور ۱۴ میلیون خودرو در ۶ ماه نخست سال جاری در گیلان خبر داد و بیان کرد: بدون شک حضور ۵۲ میلیونی مسافر و اقامت ۴۲ میلیونی در گیلان نشان دهنده اهمیت گردشگری این استان است. 

عباسی با بیان اینکه هماهنگی خوبی میان دستگاه ها در حوزه گردشگری درحال انجام است، گفت: در هر نقطه از گیلان هنر صنایع دستی بانوان گیلانی زبان زد است که در صورت صادرات می تواند به رشد توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در گیلان کمک کند. 

وی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی در جذب سرمایه گذار و هدایت و تسهیل آنان با استان گیلان همراه باشد، تصریح کرد: سهم اداره کل میراث فرهنگی در توسعه استان گیلان و همچنین جذب گردشگر بسیار مهم است لذا باید این اداره کل در کنار سایر دستگاه های استان گیلان، موانع موجود در حوزه سرمایه گذاری را برطرف کند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سازمان ها باید بیمه خود را در استان گیلان انجام دهند، افزود: در جلسه روز گذشته با مدیران بیمه ها و بیمه مرکزی به آنان گفتم درآمد شما سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت داشتید، چرا باید سهم بیمه ها از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بعدی در پروژه ها مشخص شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان