به گزارش لنگرخبر، سیدهاشم میرحسینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود طی اطلاعیه‌ای به شهروندان و توضیح موارد قانونی و قضایی، شهروندان را به رعایت قانون و پرهیز از تخلفات دعوت کرد.

در متن اطلاعیه آمده است:

نظر به شرایط موجود داخلی و بین المللی یکی از محورهای برنامه ریزی معاندان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تحریف واقعیت‌ها، نشر اکاذیب و تشویش اذهای عمومی جهت ایجاد نا امنی و هرج و مرج در جامعه و بحرانهای اجتماعی سیاسی و سوء استفاده از مطالبات مردمی از طریق فضای مجاری می‌باشد.

رسالت خطیر اطلاع‌رسانی صحیح و ایجاد فضای امیدبخش و آگاه‌سازی افکار عمومی و ناکام ماندن برنامه ریزی‌ها و توطئه‌های دشمنان و رعایت قوانین و مقررات وظیفه آحاد جامعه است خانواده نخستین و اصلی‌ترین عنصر جامعه است که می‌تواند نقش مستقیم در کاهش جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی داشته باشد، به خانواده‌های محترم تاکید و توصیه می‌گردد نسبت به آگاه‌سازی فرزندان و دانش آموزان خود اقدام نموده تا فریب شبکه‌های معاند و مخالف نظام را نخورند و در اغتشاشات حضور نیابند.

تعداد قابل توجهی از کسانی که به دام رسانه‌های معاند و دشمنان قسم خورده انقلاب گرفتار آمده‌اند فریب خوردگان و ناآگاهان از عمق مساله هستند.
امنیت عنصری است که با حضور ترکیبی مقامات مسئول مجریان و همه مردم قابل تحقق است، دستگاه قضایی نیز در ایجاد و استمرار امنیت برابر موازین و مقررات قانونی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و در صورت ارتکاب هر گونه رفتار شیر قانونی مطابق قانون مجازات اسلامی اقدام خواهد نمود.
موادی از قانون مجازات اسلامی در برخورد با جرایم ضد امنیت داخلی و خارجی کشور به شرح ذیل می‌باشد.

ماده ۵۰۰ - هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

ماده ۵۰۷ - هر کس در داخل دستجات مفسدین یا اشخاصی که علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور اقدام می‌کنند بوده و ریاست یا مرکزیتی نداشته باشد و قبل از تعقیب، قصد جنایت و اسامی اشخاصی را که در فتنه و فساد دخیل هستند به مامورین دولتی اطلاع دهد و یا پس از شروع به تعقیب با مامورین دولتی همکاری موثری به عمل آورد از مجازات معاف و در صورتی که شخصا مرتکب جرم دیگری شده باشد فقط به مجازات آن جرم محکوم خواهد شد.

ماده ۵۱۲ - هر کس مردم را به قصد برهم زدن امنیت کشور به جنگ و کشتار با یکدیگر اغوا یا تحریک کند صرف نظر از اینکه موجب قتل و غارت بشود یا نشود به یک تا پنج سال حبس محکوم می‌گردد.

ماده ۶۱۰ - هرگاه دو نفر یا بیشتر اجتماع و تبانی نماید که جرایمی بر ضد امنیت داخلی یا خارجی کشور مرتکب شوند یا وسایل ارتکاب آن را فراهم نمایند در صورتی که عنوان محارب بر آنان صادق نباشد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهند شد.

ماده ۶۸۷ - هر کس در وسایل و تاسیسات مورد استفاده عمومی از قبیل شبکه‌های آب و فاضلاب، برق، نفت، گاز پست و تلگراف و تلفن و مراکز فرکانس و ماکروویو (مخابرات) و رادیو و تلویزیون و متعلقات مربوط به آن‌ها اعم از سد و کانال و انشعاب لوله کشی و نیروگاه‌های برق و خطوط انتقال نیرو و مخابرات کابل‌های هوای یا زمینی (پانوری و دستگاه‌های تولید و توزیع و انتقال آن‌ها که به هزینه یا سرمایه دولت یا با سرمایه مشترک دولت و بخش غیر دولتی یا توسط بخش خصوصی برای استفاه عمومی ایجاد شده و همچنین در علائم راهنمایی و رانندگی و سایر علائمی که به منظور حفظ جان اشخاص یا نامین تاسیسات فوق یا شوارع و جاده‌ها نصب شده است مرتکب تخریب یا ایجاد حریق یا از کار انداختن یا هر نوع خرابکاری دیگر شود بدون آنکه منظور او اخلال در نظم و امنیت عمومی باشد به حبس سه از ماه ۱۰ سال محکوم خواهد شد.

تبصره -۱- در صورتی که اعمال مذکور به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه و مقابله با حکومت اسلامی باشد مجازات محارب را خواهد داشت.

تبصره ۲ - مجازات شروع به جرائم فوق یک تا سه سال حبس است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان