رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تداوم کاهش آمارهای کرونایی در استان گفت: هم اکنون ۱۲ شهرستان گیلان در وضعیت آبی قرار دارند.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح وضعیت آمارهای کرونا در استان گیلان اظهار کرد: در بستری های روزانه و همچنین مجموع بستری ها کاهش آمار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان گیلان پذیرش شده اند، افزود: هم اکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در گیلان ۳۲ نفر است.

مهرابیان با اشاره به بستری چهار بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های گیلان گفت: تنها راهکار مقابله با کرونا و جلوگیری از انتقال و ابتلاء به این ویروس رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی با توجه به سرد شدن هوا و افزایش بیماری های ویروسی و تنفسی و عفونی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوانزا در استان اشاره و اضافه کرد: شهروندان خواست در صورت مشاهده علائمی همانند سردرد، تب و سرفه از ماسک استفاده کنند.

وی در ادامه به رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اشاره و تصریح کرد: ۱۲ شهرستان گیلان در وضعیت آبی قرار دارند و هیچکدام از شهرها قرمز و نارنجی نیستند.

مهرابیان افزود: آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودسر، صومعه سرا، تالش، فومن، لاهیجان و لنگرود ۱۲ شهرستانی هستند که در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: پنج شهرستان املش، سیاهکل، رودبار، شفت و ماسال نیز در حال حاضر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان