شهردار رشت با اشاره به اینکه مدیران شهرداری رشت روزانه در تلاش برای تحقق بودجه هستند، گفت: تحقق بودجه شهرداری رشت منفی ۳۴ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید امیرحسین علوی امشب با حضور در جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به اینکه نسبت به تحقق بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۱ منفی ۳۴ درصد هستیم، اظهار کرد: بخشی از این موضوع باید از محل اخذ وام و فروش اموال تامین شود. 

وی با بیان اینکه مدیران شهرداری رشت روزانه به دنبال تحقق بودجه هستند، افزود: بازگشایی محور سعدی به سرگل و پروژه رینگ ۹۰ متری از جمله برنامه هایی است که در دست بررسی است و برخی از املاک در مسیر سعدی به سرگل خریداری و تملک شده و امیدواریم تا پایان سال این موضوع به نتیجه برسد. 

شهردار رشت به منابع غیر نقد شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: برخی از این منابع غیرنقد مربوط به اراضی مسکن مهر هستند که سندهای مالکیت برخی از آن ها هنوز در اختیار شهرداری رشت قرار نگرفته است. 

علوی با اشاره به اینکه در حوزه پروژه پارک لاکان و مفاخر نیز مشکلی پیرامون تامین مصالح از معادن رقم خورد، بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال پارک پانصد هکتاری لاکان را به مرحله ای برسانیم که بتوانیم در فصل نوروز از آن به عنوان اقامتگاه برای گردشگران استفاده کنیم. 

وی به وجود ساختمانی در مجموعه شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: این ساختمان نیز همانند برخی دیگر از پروژه های مربوط به هفت الی هشت سال اخیر نیز نیمه تمام است و این ساختمان به زودی برای انجام قرار داد مناقصه با هدف ایجاد سایت مونوتورینگ مطرح می شود. 

پروژه بهسازی سراوان زمان بَر شده است
شهردار رشت با بیان اینکه پیرامون پروژه بهسازی سراوان بسیار حرف زده شد و قصد مشوش کردن اذهان عمومی را ندارم، گفت: این پروژه تا حدودی زمان بر شد اما بالاخره توانستیم به مرحله انعقاد قرار داد برسانیم. 

علوی با اشاره به احداث سوله کارخانه کودآلی تصریح کرد: قرارداد یک سوله را منعقد کردیم و نسبت به سوله A و B نیز شرکت شهاب خودرو بخش عظیمی از کار را انجام داده و باید به زودی شروع تست سرد آن نیز آغاز شود و امیدواریم تا پایان سال بهره برداری از این دو خطوط را به سرمایه گذار واگذار کنیم. 

شهردار رشت با بیان اینکه در حوزه آسفالت و دریافت قیر مباحث مطرح شده توسط رئیس شورا کاملا درست است، افزود: امیدوارم به زودی و با ورود پیمانکاران مناطق در حوزه آسفالت اقدامات خوبی در این باره انجام شود. 

وی با اشاره به پروژه بهسازی سراوان بیان کرد: تا چند ماه آینده تغییرات پیرامون سراوان قابل لمس است و پیرامون وضعیت ترافیک نیز در تلاشیم تا با بازگشایی های مسیر تا حدود زیادی از گره های ترافیکی برطرف شود. 

علوی با اشاره به صدور پروانه برای زمین های نسقی گفت: این مشکل چند ماهی است که برطرف شده و با انجام فرآیندهایی از جمله احراز مالکیت زمین و اخذ استعلامات لازم برای زمین های نسقی همچون زمین های سنددار صدور پروانه امکان پذیر است. 

شهردار رشت با بیان اینکه در بخش پیش پرداخت احداث زباله سوز کاملا تکمیل شده ایم، تصریح کرد: به خاطر اینکه در این باره ضرروزیانی شامل مجموعه شهرداری نشود مباحث را ریز بررسی می کنیم و به دنبال آن هستیم که منبع تامین مالی آن تغییر پیدا کند. 

اعتراضات بازاریان منجر به تعویق افتادن پروژه بازار رشت شد
وی به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: تعدادی از تجهیزات و ماشین آلات سنگین را به مکان دیگری انتقال دادیم و بابت تعمیر و نگهداری تجهیزات نیز اقداماتی در دست انجام است و در تلاشیم تا در صورت وقوع بحران مشکلی ایجاد نشود. 

علوی با اشاره به پروژه بازار رشت تصریح کرد: در پروژه بازار نیز با توجه به اعتراضاتی که بازاریان درباره این طرح داشتند، حدود یک سال و اندی این پروژه به تعویق افتاد و پیمانکار نیز تعلل و قصوراتی داشته است و در نهایت با یادآوری که رئیس شورا هفته گذشته در این باره انجام داد پیمانکار فراخوانده شد و کارها در باره این پروژه مجددا از سر گرفته شده است. 

شهردار رشت درباره ساماندهی دستفروشان رشت گفت: هر زمان مجوزهای لازم به شهرداری داده شود در این باره نیز اقدام می کنیم و البته از سوی شورا مجوزهای لازم صادر شده اما اگر نیاز به توضیحات بیشتری باشد می توانم بعد به شورا در این باره توضیح دهم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان