در جلسه علنی شورای شهر رشت از بکارگیری نیروهای غیرمتخصص در پست های تخصصی شهرداری رشت، عدم توجه به الکترونیکی کردن خدمات، بی توجهی به بهسازی دفنگاه زباله سراوان، وضعیت نامطلوب کف پوش بازار رشت، عدم ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در شصت ویکمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با گرامی داشت یادوخاطره تمامی شهدایی که در این ایام خون پاکشان را برای دفاع از اسلام و انقلاب نثار می کنند، اظهار کرد: برخی از این شهدای گرانقدر که اخیرا به فیض عظیم شهادت نائل آمدند از جمله افرادی هستند که پیش از این در جبهه های نبرد حق علیه باطل و مدافع حرم برای دفاع از کشور سینه سپر کرده بودند و امروز نیز با دسایس دشمنان قسم خورده انقلاب باز هم در دفاع از استقلال و آزادی کشور به خاک و خون کشیده شدند.

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه منکر وجود مشکلات در برخی از حوزه ها نیستیم، افزود: یقینا با همدلی و اتحاد می توانیم همچون گذشته مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنیم و تمامیت ارضی و حفظ استقلال میهن در سایه ولایت فقیه برای همه ما مورد توجه است. 

بازگشایی مسیر میدان سرگل جزو اولویت های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت
وی با مخاطب قراردادن شهردار رشت که در جلسه امروز شورا به منظور پاسخگویی به سوالات شورا پیرامون عملکرد شهرداری رشت در حوزه عمرانی حاضر شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۱ بازگشایی مسیرهایی در بودجه شهرداری جزو اولویت ها بود که از جمله این مسیرها فاز دوم معلم به پیربازار، بازگشایی میدان سرگل و غیره که جزو اولویت های نخست و بازگشایی مسیر چمران به شهدا، مسیر شهید سردار سلیمانی به ژپنج و غیره نیز جزو اولویت های دوم بودجه ۱۴۰۱ بودند. 

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به موضوع پسماند و تفکیک زباله از مبدا بیان کرد: یک شرکت پیمانکاری چندین سال این مهم را در اختیار داشت اما در نهایت کار به جایی نبرد و همچنین درباره بهسازی دفنگاه زباله سراوان نیز چندین بار مناقصه آن تکرار و اخیرا فردی برای اجرای آن انتخاب شده است. 

قول رئیس جمهور پیرامون عدم سرازیری زباله به سراوان
کارگرنیا با بیان اینکه در سفر هیات دولت به گیلان، رئیس جمهور پیرامون رفع مشکل سراوان قول هایی دادند، تصریح کرد: رئیس جمهور قول دادند که تا پایان سال هیچ گونه زباله ای به سراوان سرازیر نشود و برای تحقق این وعده با تمامی مشکلات مالی که دولت با آن دست به گریبان است تاکنون اعتبارات خوبی برای رفع این مشکل اختصاص داده شد که با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا پایان سال، شورا در انتظار عملکرد شهرداری رشت پیرامون سراوان است. 

وی به وضعیت احداث زباله سوز اشاره کرد و گفت: در این باره فقط شاهد نصب اسکلت فلزی یک سوله هستیم. 

گلایه بازاریان از وضعیت کف پوش بازار رشت
رئیس شورای شهر رشت با انتقاد از وضعیت بازار رشت بیان کرد: حدود ۲ سال است که کف پوش بازار رشت برچیده شده اما علیرغم بارندگی های شدید و مشکلاتی که به لحاظ تردد در این قسمت از شهر ایجاد شده تا کنون اقدامی در این باره مشاهده نمی شود. 

کارگرنیا با اشاره به اینکه در فصل بارندگی و سرد سال به سر می بریم، افزود: با توجه به شروع فصل بارندگی انتظار می رود شهردار رشت گزارشی پیرامون وضعیت ستاد بحران و شرایط ماشین آلات و تجهیزات آن به شورا ارائه کند. 

وی با ابراز گلایه از وضعیت ترافیکی رشت گفت: روز به روز شاهد افزایش گره های ترافیکی در رشت هستیم اما متاسفانه هیچ برنامه بلند مدت و یا کوتاه مدتی در این باره از سوی شهرداری رشت مشاهده نمی شود و این موضوع منجر به گلایه شهروندان شده است. 

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به صدور پروانه ساخت و ساز برای زمین های نسقی تصریح کرد: با ورود و همراهی دستگاه قضا پس از سال ها انتظار این مشکل برطرف شده، اما همچنان شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر هستیم و از سوی شهرداری رشت برای کنترل و رفع این مشکل اقدام خاصی صورت نمی گیرد. 

گلایه شهروندان و کسبه از افزایش دستفروشان غیر بومی در رشت
کارگرنیا با اشاره به نارضایتی شهروندان پیرامون وضعیت دستفروشان افزود: گلایه شهروندان و بازاریان در این باره روز به روز در حال افزایش است اما هیچ اقدامی از سوی شهرداری رشت برای ساماندهی دستفروشان مشاهده نمی شود و کار به جایی رسیده که دستفروشان غیربومی از دیگر شهرها برای دستفروشی در خیابان های رشت بساط پهن می کنند و این اقدام منجر به درگیری دستفروشان بومی با غیر بومی و گله مندی کسبه و شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه با بازگشایی خیابان شهید مصباح بخشی از ترافیک رشت برطرف می شود، گفت: شهرداری رشت با تملک چند ملک باقیمانده می تواند نسبت به بازگشایی آن مسیر اقدام کند، اما این مهم تا کنون مورد توجه شهرداری نبوده است. 

ساختمان شهرداری منطقه ۳ در حال تبدیل شدن به اثر تاریخی
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه ساختمان احداث شده برای شهرداری منطقه ۳ رشت در حال تبدیل شدن به اثر تاریخی است، بیان کرد: همچنین برابر ضابطه بودجه سال جاری قرار بود ساختمان شهرداری منطقه ۲ به ساختمان توسکا که چند ماه قبل خریداری شد، منتقل شود اما این اقدام صورت نگرفت و به واسطه فضای محدود در شهرداری منطقه ۲، پرسنل و مراجعه کنندگان گلایه مند و احتمال بروز سوانح متصور است. 

وی با اشاره به نارضایتی شهروندان پیرامون وضعیت آسفالت و رفت و روب سطح رشت اشاره کرد و افزود: وضعیت آسفالت های انجام شده و رفت و روب بسیار نامناسب است و شهروندان همه روزه از این بابت به شورا مراجعه می کنند. 

سیستم کامپیوتر در اختیار تمامی اعضای شورا قرار بگیرد
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت مدیریت شهری رشت اظهار کرد: شهردار رشت فعالیت هایی را طی ۲ ماه و اندی از حضور مجددش در این جایگاه آغاز کرده و امیدواریم عقب ماندگی ها تا پایان سال برطرف شود. 

نادر حسینی با اشاره به اینکه در فصل تهیه بودجه برای سال ۱۴۰۲ هستیم، گفت: اعضای شورا باید در این باره همکاری داشته باشند. 

وی با بیان اینکه قرار بود یک سیستم کامپیوتر در اختیار اعضای شورا قرار بگیرد، افزود: گویا در اختیار برخی از اعضای شورا سیستم کامپیوتر قرار گرفته و انتظار داریم به زودی سیستم کامپیوتر در اختیار تمامی اعضای شورا قرار بگیرد. 

۲ قطبی کردن شورا توسط شهردار/بی توجهی شهردار رشت به الکترونیکی کردن خدمات
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بابت گزارش عملکرد کمیسیون عمران نامه ای از سوی ریاست شورا به بنده ابلاغ شد، اظهار کرد: کمیسیون عمران شورا از ابتدا تلاش کرد تا با شناسایی مشکلات و پس از آن اولویت بندی در رفع آن مشکلات گام بردارد. 

مهدی نوری هریس با بیان اینکه یکی از اولویت ها پس از بررسی کارشناسان، الکترونیکی کردن خدمات در شهرداری رشت بود، تصریح کرد: بنده چون از نیروهای شهرداری رشت هستم بارها انتقاد شهروندان را از مراجعات مکرر حضوری به شهرداری رشت پیرامون یک موضوع مشخص مشاهده کرده بودم و انتظار می رفت که با الکترونیکی کردن خدمات در شهرداری رشت این مشکل برطرف شود، اما متاسفانه تا کنون در این باره اقدام منجر به نتیجه از سوی شهرداری رشت انجام نشده است. 

وی با اشاره به اینکه پیرامون دریافت قیر نیز کمیسیون عمران بسیار تلاش کرد، افزود: به شهردار رشت گفتم که بابت دریافت قیر رایگان به منظور رفع مشکلات آسفالت رشت از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم و حتی از این بابت با نمایندگان مجلس نیز دیدارهایی داشتیم و طی چند مرحله مکاتباتی که با هدف واگذاری مبحث آسفالت به حوزه امانی با شهردار رشت انجام شد اما باز هم این مسئله توسط شهردار به حوزه خدمات شهری واگذار شد و متاسفانه خروجی آن هم وضعیت نامناسب آسفالت است. 

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه انجام آسفالت به نیروی متخصص نیاز دارد، تصریح کرد: در شهرداری منطقه چهار بابت اینکه نیروهای متخصص پیرامون اجرای آسفالت وجود ندارد با شهردار مکاتبه کردیم و قرار بود نیروهای متخصص در حوزه آسفالت در اختیار شهرداری این منطقه قرار بگیرد اما تا کنون این مسئله راه به جایی نبرده است. 

نوری با تاکید به اینکه شهردار رشت به دنبال ۲ قطبی کردن شورا است، گفت: با این اقدامات مشکلات شهر حل نمی شود و ما به عنوان منتخب مردم رشت خریدنی نیستیم. 

وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران شورای رشت در بحث های عمرانی و شهرسازی تلاش فراوانی انجام داد، افزود: نتایج تمامی بررسی ها در این باره به شهرداری ارسال شد اما تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است. 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به کمیسیون ماده صد شهرداری رشت بیان کرد: متاسفانه یک پنجم کاربری ها در سطح رشت غیر مرتبط با این شهر است و این منجر به بروز مشکلات فراوانی شده است. 

نوری با انتقاد از اینکه هفتاد درصد از پست های تخصصی شهرداری رشت در اختیار افراد غیر متخصص است، گفت: این یک خیانت است و از اعضای حامی شهردار رشت انتظار داریم تا به این مباحث حتما توجه کنند. 

وی با مخاطب قرار دادن شهردار رشت پیرامون عدم برگزاری میز خدمت بیان کرد: بروکراسی های طولانی تا چه زمانی قرار است پیرامون خدمات شهرداری رشت انجام شود و شهرداری باید به رفع مشکلات شهروندان تسریع ببخشد. 

نوری با اشاره به اینکه باید از نیروهای متخصص در بخش های مدیریتی استفاده شود، افزود: آموزش نیروها امر بسیار مهمی است و متاسفانه به این مهم توجهی نمی شود. 

وضعیت نامطلوب آسفالت کوچه پس کوچه های رشت
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت کوچه پس کوچه های رشت بسیار نامناسب است، اظهار کرد: بارها از وضعیت کوچه های رشت بازدید کرده ام و متاسفانه برخی از کوچه های این شهر به گونه ای است که نمی توانیم باور کنیم این کوچه متعلق به شهر رشت است. 

هادی رمضانی با بیان اینکه مشکلات خُرد به مرور نارضایتی شهروندان را به مراه دارد، افزود: درباره پروژه ساختمان منطقه سه شهرداری رشت که حداقل حدود ۳۰ میلیارد تومان بابت آن اعتبار نیاز داریم باید با جدیت بیشتری ورود کرد. 

حسن کریمی کرنق یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز با انتقاد از وضعیت سرویس های بهداشتی در سطح رشت اظهار کرد: وضعیت سرویس های بهداشتی در سطح رشت مناسب نیست و قرار بود در چند نقطه از شهر سرویس بهداشتی احداث شود که تا کنون نتیجه ای در این باره مشاهده نشده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان