نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه تجارت

۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۲۱:۰۶ چاپ کد خبر: 179536
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه تجارت و یک ظرفیت ارزشمند برای کشور و استان گیلان گفت: با مدیریت واحد و اهداف کلان مشترک و ظرفیت های هر یک از بنادر می تواند نقش ...

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، جلسه شورای راهبردی لجستیک منطقه آزاد با هدف توسعه دیپلماسی اقتصادی، توسعه ترانزیت کالا و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و تسهیل ترانزیت کالا با استفاده از روش حمل ونقل ترکیبی و رفع موانع فعالیت کریدورهای بین المللی عبوری از منطقه آزاد انزلی در جهت تسهیل، تسریع و توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حوزه خزر و اوراسیا برگزار شد. 

عیسی فرهادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد، آقایان برزگر ناظر گمرکات استان، یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، جهانبانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی خزر، ولدی مدیرکل راه آهن گیلان و رؤسای راهداری و انجمن صنفی حمل ونقل شهرستان به همراه معاونین بندری و حوزه خزر، اقتصادی و سرمایه گذاری، فنی و زیربنایی و مدیران حوزه های مرتبط در حوزه حمل و نقل و لجستیک دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند. 

امین افقی دبیر شورای لجستیک سازمان منطقه آزاد انزلی، به سوابق تشکیل و اهداف شورای لجستیک در منطقه آزاد انزلی و تشکیل شورای لجستیک در دبیرخانه مناطق آزاد پرداخت.

معاون بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی، نقش و اهمیت توسعه لجستیک محور در مناطق و نقش بنادر منطقه آزاد انزلی به عنوان هاب دادوستد کالا و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین المللی را حائز اهمیت دانست و دستور کار جلسه در خصوص توسعه ترانزیت بین الملی و توسعه دیپلماسی لجستیکی را تشریح کرد. 

غلامحسین ولدی مدیر کل راه آهن گیلان به ظرفیت استفاده از حمل ونقل ترکیبی جاده ای - ریلی جهت حمل کالاهای وارده به بنادر استان در ایستگاه رشت اشاره و مزیت های رقابتی و راهکارهای فعالسازی مستمر برای استفاده از این روش را اعلام کرد.

صادق برزگر مدیر کل گمرک استان گیلان نیز از اقدامات و عملکرد مدیریت عالی منطقه آزاد انزلی و معاونت امور بندری و حوزه خزر سازمان که باعث رونق و رشد بالای تخلیه و بارگیری کالا در بندر کاسپین با همکاری گمرک مستقر در منطقه شده قدردانی و استفاده از ظرفیت های منطقه در جهت توسعه تجارت و آمادگی خود را برای ارائه خدمات در جهت رونق و توسعه تجارت و فعالسازی کریدورهای تجاری اعلام کرد.

حسین یونسی مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه سه بندر انزلی، کاسپین و آستارا به عنوان بنادر استان گیلان و مکمل یکدیگر هستند، گفت: هر یک از این بنادر، بر اساس ظرفیت های و مزیت های ویژه خود مشغول به فعالیت هستند که با اقدامات انجام شده، ترانزیت در بندرانزلی، رشد ۳۴۰ درصدی داشته و بنادر استان گیلان، حدود ۷۰ درصد حمل کانتینری بنادر شمالی ایران را به خود اختصاص داده اند. 

کامبیز جهانبانی مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر نیز رونق تجارت در خزر و افزایش حجم تجارت با کشورهای اوراسیا و روسیه و فعال سازی کریدور شمال جنوب از اقدامات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راه اندازی این کریدور خبر داد و اظهار کرد: کشتیرانی دریای خزر سهم ۲۸ درصدی در سهم حمل کالا در خزر را به خود اختصاص داده و سهم این شرکت در صادرات کالا از مسیر دریایی ۳۸ درصد بوده که با استفاده از حمل و نقل کانتینری، زمان حمل کالا و در نتیجه هزینه تمام شده کاهش خواهد یافت. 

شعبان جعفری رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل و عظیمی رئیس اداره امور راهداری و حل و نقل جاده نیز از مجموعه اقدامات سازمان در جهت تسهیل و کاهش بروکراسی برای صدور بارنامه در بندر کاسپین تقدیر و آمادگی خود را در جهت تأمین کامیون و تسهیل حمل جاده ای اعلام کرد. 

عیسی فرهادی ریاست هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با اشاره به نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه تجارت و یک ظرفیت ارزشمند برای کشور و استان گیلان اظهار کرد: موضوعی که با مدیریت واحد و اهداف کلان مشترک و ظرفیت های هر یک از این بنادر می توانند نقش مکمل و تأثیرگذار در حوزه لجستیک شمال کشور ایفا کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان